ICT soutěže pro děti rozvíjejí kreativní myšlení i prezentační dovednosti

Do soutěže Office Arena a Vyprávěj svůj příběh digitálně se přihlásily stovky dětí a studentů, kteří dokázali, že dnešní mladá generace se technologií rozhodně nebojí! (TZ)

Praha, 19. června 2014

V rámci podpory rozvoje dovedností 21. století u dětí a studentů základních a středních škol Microsoft uspořádal již 4. ročník Office Areny a podpořil 2. ročník soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně. Obě soutěže mají za cíl naučit studenty efektivní práci s technologiemi, zlepšit jejich projektové myšlení, kreativitu, schopnost řešit reálné problémy a rozvíjet jejich prezentační schopnosti nezbytné pro jejich uplatnění na dnešním trhu práce.

„V letošním ročníku obou ICT soutěží nás žáci a studenti překvapili skvělou úrovní svých prací i schopností je obhájit. Nebylo vůbec snadné určit vítěze a i přesto, že vyhrát mohli jen někteří, uznání a poklonu si zaslouží opravdu všichni zúčastnění,“ hodnotí letošní ročník Jana Knesplová, manažerka programu Partneři ve vzdělávání společnosti Microsoft.

Office Arena 2014

Soutěž Office Arena zajímavou formou testuje dovednosti žáků ZŠ a SŠ v aplikacích Office. Na československé finále se sjelo 14 nejlepších zástupců (vítězů krajských kol ČR a SR) v kategorii základní školy a 16 finalistů v kategorii střední školy. Finalisté předvedli perfektní prezentační dovednosti, precizní znalost práce s aplikací PowerPoint, dalšími nástroji ze sady Microsoft Office včetně aplikace Movie Maker. Výběr vítězných prezentací byl nelehký, ale nakonec se porota shodla na následujících vítězích, kteří si domů odvezli ceny v podobě tabletů a chytrých telefonů Windows Phone: Jonáš Rosecký ze ZŠ Žďár nad Sázavou (kategorie ZŠ) a Martin Daněk z Gymnázia Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě (kategorie SŠ). Kompletní výsledky soutěže Office Arena 2014 jsou k dispozici zde.

Vyprávěj svůj příběh digitálně

Cílem soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně, jejíž autorkou je pedagožka Dana Slánská, která se dlouhodobě zabývá použitím moderních technologií při výuce, je rozšířit do českých škol didaktickou metodu zvanou Digital storytelling. Jde o metodu, která se v zahraničí běžně používá pro moderní výuku a rozvoj kreativity u žáků. Do finále letošního druhého ročníku soutěže se probojovalo 18 nejlepších digitálních příběhů z celé České republiky, z nichž většina byla zpracována v aplikaci Windows Movie Maker. Na vítězství ve třech věkových kategoriích a atraktivní ceny dosáhli: Marie Juláková ze Základní a mateřské školy Hrubý Jeseník (1. stupeň ZŠ), Adam Miklica z Gymnáziua F. X. Šaldy v Liberci (2. stupeň ZŠ) a Štěpán Wilkus z Matičního gymnázia Ostrava (kategorie SŠ). Kompletní výsledky soutěže a vítězná videa ke shlédnutí najdete  zde.

O společnosti Microsoft

Společnost Microsoft (NASDAQ „MSFT“) byla založena v roce 1975 a je světovým lídrem v poskytování softwaru, služeb, zařízení a řešení, které pomáhají lidem a firmám po celém světě plně realizovat jejich potenciál.