Praha, 26. června 2014 – Správná organizace kuchyně je základem pro dosažení rodinné pohody. Téměř polovina (41 %) rodin totiž tvrdí, že je to místnost, která vyvolává nejvíce hádek. Vyplývá to
z výsledků nového průzkumu* provedeného týmem, který stojí za novou inovativní chladničkou Samsung Food Showcase – dokonalým organizátorem kuchyně. (TZ)
Podle průzkumu sice 84 % Evropanů tvrdí, že jejich kuchyň je dobře uspořádána, ale téměř dvě třetiny (60 %) domácností přitom za největší zdroj napětí v kuchyni považuje skutečnost, že v kuchyňských skříňkách nebo v chladničce nemohou něco najít. Čtvrtina dospělých přiznává, že do kuchyňských skříněk nebo do chladničky často odkládá nejrůznější věci, aby nebyly na očích, a více než tři čtvrtiny (80 %) z nich uvádí, že musí chladničku každý týden uklidit a pokusit se ji udržet
v organizovaném a reprezentativním stavu.
TŘI HLAVNÍ DŮVODY VZNIKU SPORŮ V KUCHYNI:
1. Neschopnost najít něco ve skříňce nebo v chladničce – 60 %
2. Odkládání prázdných obalů nebo krabiček do skříňky nebo chladničky – 54 %
3. Skladování věcí s prošlou záruční lhůtou – 49 %
Nick Stene, produktový manažer oddělení domácích spotřebičů společnosti Samsung, k tomu řekl: „Kuchyň se stává faktickým středem mnoha domácností a chladnička je ústředním bodem v místnosti. Tudíž musí být uspořádána tak, aby každý našel to, co chce, ať už je to svačina, nápoj, talíř nebo přísada pro vaření. Jestliže máte v chladničce nepříjemný nepořádek, může to mezi členy rodiny vytvářet napětí, případně rozpaky, pokud máte právě hosty.“
Průzkum také ukázal, že více než polovině Evropanů (53 %) by nebylo příjemné, kdyby host otevřel dvířka jejich chladničky, aby zjistil její obsah. Více než dvě třetiny (69 %) Evropanů přiznávají, že jsou se současným stavem své chladničky tak nespokojeni, že by ji vyčistili nebo uklidili, než by dovolili hostu nahlédnout dovnitř.
„Samsung Food Showcase jsme navrhli proto, aby byla veškerá organizace potravin téměř bezpracná, což, jak doufáme, značnou měrou přispěje k řešení těchto problémů. Zjistili jsme, že potraviny často nakupuje a uklízí jeden nebo dva lidé, ale do chladničky chodí pro něco každý člen rodiny. To znamená, že ji musí prohledat, aby našel to, co chce, a může přitom její obsah zpřeházet. Vytváření zón, které optimalizují prostor – například tím, že dětská zóna je umístěna dole nebo že existuje samostatná, snadno přístupná přihrádka na nápoje – snižuje stres spojený s hledáním požadovaných potravin. Všechno má své místo, takže každý, od dětí až po hosty, intuitivně ví, kde to či ono najde,“ doplnil Nick Stene.
Inovativní Samsung Food Showcase je rodinná chladnička, která nabízí bezkonkurenční organizaci potravin, jelikož je rozdělena do tří zón: na zónu vaření, rodinnou zónu a dětskou zónu. Její vnitřní část (InnerCase) je ideální pro uchovávání větších potravin, které nepodléhají rychlé zkáze, zatímco její vnější vitrína (ShowCase) poskytuje každému členovi rodiny rychlejší přístup k oblíbeným a často používaným potravinám.
*Nezávislý průzkum společnosti Kantar Media – celostátně reprezentativní online průzkum na pěti trzích mezi dospělými respondenty (ve věku 16 a více let), cca 1000 rozhovorů na každém trhu.
O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung Electronics Co., Ltd. je světová jednička v oblasti technologií, které otevírají nové možnosti lidem na celém světě. Díky neustálým inovacím a objevům, transformujeme svět televize, chytrých telefonů, notebooků, tiskáren, fotoaparátů, domácích spotřebičů, zdravotnického zařízení, polovodičů a LED řešení. Zaměstnáváme 286 000 lidí v 80 zemích světa s ročním obratem 216,7 mld. USD. Chcete-li se dozvědět více, navštivte www.samsung.com.