Vydavatelství Axel Springer expanduje do Asie a Jižní Ameriky se svojí e-commerce platformou – příležitost i pro české obchodníky

Berlín, 26. června 2014. Vydavatelství Axel Springer, provozující největší německé deníky a další vlivná evropská média, expanduje prostřednictvím své dceřinné společnosti Visual Meta do zemí Asie, Jižní Ameriky a Ruska. Visual Meta provozuje pod značkami ShopAlike a LadenZeile celoevropsky úspěšný internetový nákupní portál založený na vizuálním vyhledávání. E-commerce a další online aktivity představují pro tradiční mediální domy stále důležitější oblast pro svůj budoucí rozvoj. (TZ)

V současnosti Visual Meta GmbH provozuje své nákupní portály ShopAlike a LadenZeile v devatenácti zemích. Ty fungují jako virtuální výloha, kde různě specializované e-shopy prezentují široké spektrum produktů od módy až po nábytek. Portál umožňuje snadno pomocí pár kroků expandovat lokálním e-shopům do dalších zemí a koncovým zákazníkům usnadnit a zvýšit výběr zboží. V České republice platforma působí pod značkou ShopAlike.cz na webu, ale i přes mobilní aplikace.

V evropských zemích se tento koncept úspěšně etabloval a s počátkem roku 2014 začala jeho expanze do Ruska a Indie. Od 23. června mají možnost profitovat z široké produktové nabídky i zákazníci v Brazílii díky novému portálu http://www.umsolugar.com.br/, jehož název v překladu znamená „místo pro cokoliv“. Tento portál se zároveň stává příležitostí i pro české obchodníky, jak svým zbožím oslovit miliony brazilských zákazníků bez nutnosti zakládat pobočky na druhém konci světa.

Visual Meta GmbH na své cestě za úspěchem od roku 2009

Německá dceřinná společnost Visual Meta GmbH byla jako start-up založena v lednu 2009 Robertem M.  Maierem a jeho společníkem Johannesem Schabackem. Pod heslem „Všechny obchody, jedna stránka“ byl v dubnu 2009 založen jejich první online nákupní portál www.LadenZeile.de, operující na území Německa. Na konci roku 2009 ve start-upu pracovalo už 14 lidí ze třech zemí. Odkoupením majoritního podílu vstoupil v prosinci 2011 do Visual Meta mediální koncern Axel Springer AG a nadějný start-up zařadil do svého Performance Marketing portfólia. Dnes se na úspěchu myšlenky sjednotit online obchody podílí 175 lidí z 23 zemí celého světa. Výkonný ředitel Robert M. Maier je hrdý na práci svého týmu:

„Náš mezinárodní tým a především jeho kulturní rozmanitost nabízí každý den nové příležitosti a kreativní myšlenky pro úspěšný rozvoj naší společnosti.“

Koncept nákupního portálu je založen na meta vyhledávání. Uživatelé mají možnost hledat konkrétní produkt, nebo jen procházet pestrou nabídku v mnoha kategoriích. Na jedné stránce se jim zobrazuje nejnovější nabídka zboží všech partnerských obchodů bez nutnosti pracně procházet každý obchod zvlášť. Neustále rostoucí čísla uživatelů používajích službu z domova i na cestách, přes PC, tablet nebo chytrý telefon, pouze potvrzují směr, kterým se společně Visual Meta a Axel Springer udávají.

Podle Johanesse Schabacka: „je především důležitý kontinuální rozvoj služeb a poskytované nabídky stejně jako stabilní optimalizace uživatelské přívětivosti stránek ve snaze poskytnout zákazníkům jednoduchou a rychlou možnost nalézt požadovaný produkt.“

O společnosti Visual Meta:

“Všechny obchody pod jednou střechou” – od svého založení v roce 2009 až dodnes Visual Meta GmbH provozuje nákupní platformy pod značkami LadenZeile a ShopAlike napříč Evropou, Asií a Jižní Amerikou. Na svých stránkách Visual Meta prezentuje produkty tisíců online obchodů se zaměřením na módu, nábytek a životní styl. Pokročilé produktové vyhledávání a filtrovací možnosti umožňují uživatelům nejen rychle najít, co hledali, ale také snadno porovnat ceny napříč e-shopy.

Visual Meta sídlí v německém Berlíně a od roku 2011 je součástí koncernu Axel Springer SE, předního evropského mediálního domu. Společnost zaměstnává přibližně 175 lidí a provozuje své služby v 19 zemích světa.