Průzkum Kaspersky Lab: Finanční společnosti tolerují ztráty z kyberpodvodů

Průzkum Kaspersky Lab a B2B International odhalil, že 52 % finančních institucí kompenzuje ztráty klientů způsobené internetovými podvody bez hlubšího vyšetřování okolností. Téměř třetina oslovených firem si myslí, že ztráty z kybernetických hrozeb jsou menší, než cena zabezpečení. Přitom podle analýzy Kaspersky Lab kybernetičtí zločinci stále častěji útočí na online platby a způsobují značné škody. Červnového dotazování se zúčastnilo na čtyři tisíce IT manažerů z firem ve 27 zemích, včetně České republiky. (TZ)

Pouze 19 % dotázaných finančních společností a 7 % online obchodů umístilo náklady na kompenzaci ztrát zákazníků mezi tři nejzávažnější dopady kybernetických podvodů. Dle dat z cloudové databáze Kaspersky Security Network na čtyři miliony uživatelů produktů Kaspersky Lab čelilo v roce 2013 pokusu o odcizení jejich peněz (nárůst o 18,6 % oproti roku 2012). Škody přitom pro finanční instituce nemusejí pramenit jen z odcizené částky, ale také z poškozené pověsti a důvěryhodnosti.

Platforma Kaspersky Fraud Prevention pro ochranu finančních transakcí nabízí mnohavrstvou ochranu. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints poskytuje zabezpečení klientských zařízení s Microsoft Windows, Mac OS X, Android či iOS. Nástroj SDK umožňuje finančním společnostem vyvinout vlastní aplikace chráněné pokročilými technologiemi Kaspersky Lab.

Serverová složka platformy, Kaspersky Clientless Engine, nabízí prevenci ilegálních transakcí analýzou dat o platbách a identifikací pokusů o kybernetický útok, i když zákazník na svém zařízení nemá žádné bezpečnostní řešení. Platforma obsahuje i přídavné služby sloužící k informování zákazníků o nejnovějších hrozbách a opatřeních k boji proti nim, stejně jako pomoc při vyšetřování bezpečnostních incidentů.

Detailní informace o průzkumu Kaspersky Lab a B2B International naleznete zde.

O společnosti Kaspersky Lab

Kaspersky Lab je největším soukromě vlastněným poskytovatelem koncových bezpečnostních řešení na světě. Společnost se řadí mezi čtyři největší prodejce bezpečnostních řešení pro koncové uživatele.* Již více než 16 let patří Kaspersky Lab mezi přední inovátory v oblasti informačních technologií a poskytuje efektivní digitální bezpečnostní řešení domácím uživatelům, malým a středním firmám i velkým podnikům. Aktuálně společnost registrovaná ve Velké Británii působí v bezmála 200 zemích a oblastech a poskytuje ochranu více než 300 milionům uživatelů. Více informací o společnosti Kaspersky Lab najdete na www.kaspersky.cz.

*Společnost zařadil na čtvrté místo žebříček „IDC Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2012“. Žebříček vyšel ve zprávě „IDC Worldwide IT Security Products 2013-2017 Forecast and 2012 Vendor Shares – August 2013“ a řadil poskytovatele software podle zisku z prodeje koncových bezpečnostních řešení v roce 2012.