Výkonnostní agentura Performics sledovala na Google vývoj vyhledávání klíčových přímořských dovolenkových destinací českými turisty v období od dubna 2013 do srpna 2014. V průběhu letních měsíců dominuje Chorvatsko, na konci léta je velký zájem také o Egypt. Tunisko, Itálie a Španělsko již tak velké výkyvy v průběhu roku nevykazují. Co se týče komunikace na Facebooku, má oficiální stránky pouze Tunisko a Chorvatsko, obě s více než 24 000 fanoušků. (TZ)
Z hlediska vyhledávání na Google stabilně dominuje Chorvatsko, které dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější destinace českých turistů, následuje Itálie. Ostatní země nevykazují velké výkyvy v průběhu celého roku. Je to bezesporu způsobeno klimatickými podmínkami a delší sezónou oproti Chorvatsku nebo Itálii, kde je koupání časově omezeno na období od května do září.
Graf: Vyhledávání vybraných destinací na Google v průběhu roku
Top 3 vyhledávaná hesla na Google
„Nejčastěji vyhledávanými slovy jsou dovolená a last minute, a to hlavně v letních měsících. Češi se naučili nakupovat dovolené na poslední chvíli, a sledují tak zajímavé cenové nabídky, díky kterým mohou ušetřit značnou část finančních prostředků,“ říká Katarina Snopcokova, Performance specialist z agentury Performics a dodává: „Dalším často vyhledávaným heslem je all inclusive, které je zadávané v průběhu celého roku s mírným navýšením během léta.“
Graf: Top 3 vyhledávaná hesla na Google
Komunikace na Facebooku
Výkonnostní agentura Performics se prostřednictvím svého patentovaného nástroje Socialtools zaměřila také na sledování Facebooku. Z pěti výše uvedených destinací má oficiální facebookové stránky pouze Chorvatsko a Tunisko, a to s podobným počtem fanoušků – více než 24 000. U obou případů slouží stránky jako fórum, kde si fanoušci vzájemně radí a dávají si doporučení na výlety, ubytování a lokality. Celkově jsou fanoušci obou stránek ve větší míře ženy (Tunisko – cca 80 %, Chorvatsko – cca 70 %). Návštěvníci stránek do diskusí během roku přispívají u obou případů nejvíce v červnu a červenci.
Graf: Podíl fanoušků dle pohlaví
Graf: Počty příspěvků fanoušků během roku
Co je Socialtools a jak funguje?
Socialtools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. Socialtools sleduje jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.
O agentuře Performics
Agentura Performics je největší výkonnostní agentura na světě. V České republice působí Performics od června 2012 a zajišťuje servis v oblasti performance marketingu – SEM (reklama ve vyhledávačích), SEO optimalizace, OneSearch (propojení SEO a SEM), výkonnostní marketing v display reklamě, na sociálních sítích, v mobilních telefonech a tabletech. Performics u nás pracuje pro klienty pod skupinou VivaKi, kterou v ČR reprezentují mediální agentury ZenithOptimedia a Starcom MediaVest Group.