Více než polovina majitelů chytrých telefonů má staženou nákupní aplikaci

Společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, dnes 29. září na konferenci World Retail Congress oznámila zahájení jedinečného celoevropského indexu – Mobile Top App Index od MasterCard. Ten mapuje všechny veřejně dostupné mobilní nákupní aplikace v Evropě. Cílem tohoto indexu je najít nejlepší mobilní nákupní aplikace na všech trzích Evropy a zjistit, jak spotřebitelé používají mobilní technologie při nakupování. Nejlepší mobilní nákupní aplikace Evropy ve 20 kategoriích budou oznámeny na kongresu Mobile World Congress v březnu 2015. (TZ)

„Inovace postupují ruku v ruce s rostoucí poptávkou spotřebitelů. V současné době můžeme nakupovat pomocí mobilních zařízení snadněji než kdy dříve. MasterCard je technologicky orientovanou společností, která propojuje banky s obchodníky a spotřebiteli. Mobile Top App Index zviditelní nejlepší řešení v oblasti mobilních nákupních aplikací, což mohou využít jako vodítko evropští spotřebitelé i obchodníci,“ prohlásil Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.

Index bude srovnávat mobilní aplikace z 36 evropských trhů. Hodnotit je bude speciální tým expertů MasterCard v těsné spolupráci s dr. Carstenem Sørensenem, profesorem Digitálních inovací na London School of Economics and Political Science. „Různost dostupných aplikací pro chytré telefony zásadně proměňuje způsob, jakým lidé přemýšlí. Těsný vztah, který si lidé ke svým telefonům vytváří, vyvolává poptávku po novátorských, vysoce kvalitních aplikacích. A protože nakupujeme každý den, Top App Index společnosti MasterCard může spotřebitelům pomoci najít aplikaci, kterou potřebují,“ říká Dr. Carsten Sørensen.

Před spuštěním žebříčku Mobile Top App Index společnosti MasterCard se uskutečnil průzkum, který zjišťoval názory spotřebitelů na mobilní nákupní aplikace, které momentálně využívají.

  • Více než polovina evropských uživatelů chytrých telefonů již má nákupní aplikace ve svých chytrých telefonech stažené a 56 % z těchto spotřebitelů je pravidelně používá. 38 % evropských uživatelů chytrých telefonů uvádí, že mobilní aplikace použijí k nákupu v příštích 12 měsících.

  • Nejpopulárnější jsou ty mobilní aplikace, které umožňují mobilní dobíjení a pomáhají při výběru a nákupu různého mediálního obsahu. Stále populárnějším se rovněž stává mobilní nákup módy, kosmetiky a vstupenek. Používání těchto funkcí uvádí cca 30 % pravidelných uživatelů aplikací.

  • Pro mobilní zákazníky zůstává hlavním hlediskem bezpečnost, výzkum však také ukázal, že mají-li spotřebitelé pocit, že jim nákupní aplikace šetří peníze a zvyšují jejich pohodlí, 60 % z nich uvádí, že by pomocí mobilní aplikace s radostí nakupovali i častěji.

Chris Kangas, ředitel divize bezkontaktních plateb společnosti MasterCard Europe, dodal: „Jsme si vědomi, že velká část nákupů se dnes již odehrává pomocí mobilů. Mnoho maloobchodníků v Evropě vyvinulo skvělé aplikace, kvůli různosti trhů a jazyků je však obtížné udržovat si povědomí o těch nejlepších. Věřím, že až v březnu 2015 náš žebříček uzavřeme, budeme schopni určit ty nejinovativnější nákupní aplikace v Evropě a podělit se o cenné poznatky z trhu mobilních nákupních aplikací.“

O žebříčku MasterCard Top App Index

MasterCard Top App Index určí nejlepší mobilní aplikace ve 20 kategoriích v rámci celé Evropy.

Proces hodnocení aplikací je následující:

  1. Kontrola: skupina odborníků pověřených společností MasterCard shromáždí všechny dostupné mobilní nákupní aplikace z 36 evropských zemí (Albánie, Belgie, Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Černé Hory, České republiky, Dánska, Estonska, Finska, Francie, Chorvatska, Irska, Itálie, Izraele, Lotyšska, Litvy, Maďarska, Makedonie, Německa, Nizozemska, Norska, Polska, Portugalska, Rakouska, Rumunska, Ruska, Řecka, Slovenska, Slovinska, Srbska, Španělska, Švýcarska, Švédska, Turecka, Ukrajiny a Velké Británie). Tým bude stahovat a testovat všechny aplikace pomocí předem připraveného dotazníku. Na základě tohoto procesu postoupí do užšího výběru 60 aplikací (3 z každé kategorie).

  2. Hodnocení: porota (2 členové za MasterCard a jeden odborník – dr. Carsten Sørensen, profesor předmětu Digital Innovation na London School of Economics and Political Science) vyhodnotí všechny aplikace z užšího výběru a vybere nejlepší aplikaci v každé ze všech 20 kategorií a jednu nejlepší aplikaci napříč všemi kategoriemi. V průběhu hodnocení budou aplikace v každé kategorii bodovány pomocí stupnice od 1 do 100. Výběr bude vycházet ze tří kritérií:

  • technická stránka aplikací – kvalita chytrého řešení (šíře platforem, kvalita programování, práce s API, výkonnost, stabilita atd.),

  • uživatelská stránka a design – pohodlí zákazníka (snadnost používání, zavedené postupy, plynulost, rozhraní, grafické zpracování, umělecká úroveň atd.),

  • obchodní/funkční stránka – dopad z hlediska platebních inovací (různorodost způsobů nákupu, relevance, penetrace trhu, lokalizace atd.).

Seznam kategorií:

Nákup spotřebního zboží, dodávka potravin, veřejná doprava (jízdenky – železnice, MHD, autobusy atd.), parkovací lístky, dálniční mýtné, nákup letenek, cestovní výdaje (ubytování, půjčování vozidel), taxislužby, nákup elektroniky, nákup módy, nákup kosmetiky, publikace (knihy, časopisy atd.), multimédia (CD a DVD, PC hry atd.), mobilní a telekomunikační služby (dobíjení účtů, internetové platby atd.), zábava (kina, divadla, festivaly, sportovní akce atd.), internetové aukce a bazary, osobní služby, zboží pro domácnost, různé produkty a služby.

O společnosti MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, je technologická společnost působící v odvětví celosvětových plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti MasterCard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.