Ceny chytrých telefonů před Vánoci klesají, přední modely je možné pořídit až o 454 Kč levněji

Podle nezávislých statistik společnosti Karsa Technologies klesly během uplynulého měsíce ceny předních modelů smartphonů až o 6 %. Jedná se o postupný trend, který je v rozporu s tradičním zdražováním zboží před vánočními nákupy.  U notebooků i tabletů ceny stagnují. (TZ)

„V období před Vánoci dochází v e-shopech pravidelně ke zdražování produktů. Prodejci využívají toho, že zákazníci nemohou nákupy odložit a dárek musejí pořídit. Výsledky našeho pravidelného monitoringu českých internetových obchodů však vykazují v posledních 30 dnech překvapivé snížení průměrných cen mobilních telefonů. Poslední modely značek iPhone, Samsung Galaxy i Nokia Lumia, které jsou v ČR oficiálně v prodeji, je možné v současné době pořídit až o 6 % levněji, což představuje slevu 454 Kč. Podle našich analýz se nejedná o skokové zlevnění, naopak cena těchto modelů klesala postupně. Bude tedy zajímavé sledovat další vývoj, obzvláště v souvislosti s relativně blízkým uvedením nových modelů iPhone na český trh.

V rámci analýzy jsme monitorovali i průměrné ceny 300 notebooků a tabletů. Ty v současné době stagnují, obdobně jako digitální fotoaparáty. Během sledovaného období došlo u těchto kategorií k minimálnímu snížení cen, a sice o 0,7, respektive 0,8 %,“ říká Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která e-shopům nabízí analytický nástroj pro detailní sledování a analyzování cenové politiky konkurence.

Tabulka 1: Nejnižší ceny předních modelů smartphonů po slevách.

Cena

Nokia Lumia 930

13 320 Kč

Samsung Galaxy S5

15 495 Kč

iPhone 5S 32GB

17 210 Kč

Zdroj dat: Karsa Technologies

O Karsa Techonologies

Karsa Technologies nabízí nejmodernější cloudové řešení pro online analýzu cen internetových prodejců. Společnost monitoruje širokou škálu zboží ve stovkách obchodů v Evropské unii a v Rusku. V roce 2014 firma představila analytický nástroj Karsa Monitor, který umožňuje provozovatelům e-shopů a distributorům detailně sledovat a analyzovat cenovou politiku konkurence a reagovat tak na změny na trhu. Pomocí důkladné analýzy dat tak Karsa Technologies pomáhá svým zákazníkům se strategickým plánováním a přispívá ke zvýšení jejich zisku.