Pořadí top 10 reklamních trhů se z hlediska mediálních investic v nadcházejících letech změní.

V roce 2013 byla Čína po Spojených státech amerických a Japonsku třetím největším reklamním trhem na světě. V několika posledních letech však rychle snižuje náskok Japonska a letos ho pravděpodobně předstihne a dostane se na pozici druhého největšího reklamního trhu na světě. Vyplývá to ze studie mediální agentury ZenithOptimedia. (TZ)

Velká Británie, v současnosti pátý největší reklamní trh, roste mnohem rychleji než Německo, které bylo v loňském roce na čtvrtém místě. V roce 2013 se trh Velké Británie vzrostl o 1,009 miliardy USD, zatímco německý jen o 53 milionů USD. ZenithOptimedia očekává, že v letošním roce bude tento rozdíl ještě větší, a to 1,325 miliardy USD. Do roku 2016 pak Velká Británie pravděpodobně předstihne Německo a stane se čtvrtým největším reklamním trhem na světě.

Indonésie brzy nahradí v top 10 reklamních trzích Kanadu

Indonésie byla v roce 2013 třináctým největším reklamním trhem, ale na žebříčku rychle šplhá nahoru. Mediální agentura ZenithOptimedia očekává, že do roku 2016 se Indonésie dostane na desáté místo a předstihne Kanadu, která se propadne na jedenáctou příčku. Agentura rovněž predikuje, že se Jižní Korea dostane z devátého místa na sedmé a o jednu příčku srazí Francii a Austrálii.

Deset nejvýznamnějších reklamních trhů

10 nejvýznamnějších reklamních trhů

Aktuální ceny v mld. USD. Přepočítáno podle průměrných kurzů pro rok 2013.

2013

Výdaje na reklamu

2016

Výdaje na reklamu

1

Spojené státy americké

167,299

1

Spojené státy americké

190,067

2

Japonsko

43,323

2

Čína

57,219

3

Čína

41,414

3

Japonsko

46,310

4

Německo

24,242

4

Velká Británie

25,719

5

Velká Británie

20,853

5

Německo

25,354

6

Brazílie

14,839

6

Brazílie

19,253

7

Francie

13,250

7

Jižní Korea

13,268

8

Austrálie

12,262

8

Francie

13,024

9

Jižní Korea

11,115

9

Austrálie

12,866

10

Kanada

10,881

10

Indonésie

12,770

Zdroj: ZenithOptimedia

O předpovědích ZenithOptimedia

Zpráva agentury ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts obsahuje odhady výdajů na reklamu podle jednotlivých typů médií pro 80 zemí. Je vydávána nepřetržitě od roku 1987 a využívají ji agentury, majitelé médií, banky, analytici, konzultanti, akademičtí pracovníci a vlády států po celém světě.