V roce 2013 byla Čína po Spojených státech amerických a Japonsku třetím největším reklamním trhem na světě. V několika posledních letech však rychle snižuje náskok Japonska a letos ho pravděpodobně předstihne a dostane se na pozici druhého největšího reklamního trhu na světě. Vyplývá to ze studie mediální agentury ZenithOptimedia. (TZ)
Velká Británie, v současnosti pátý největší reklamní trh, roste mnohem rychleji než Německo, které bylo v loňském roce na čtvrtém místě. V roce 2013 se trh Velké Británie vzrostl o 1,009 miliardy USD, zatímco německý jen o 53 milionů USD. ZenithOptimedia očekává, že v letošním roce bude tento rozdíl ještě větší, a to 1,325 miliardy USD. Do roku 2016 pak Velká Británie pravděpodobně předstihne Německo a stane se čtvrtým největším reklamním trhem na světě.
Indonésie brzy nahradí v top 10 reklamních trzích Kanadu
Indonésie byla v roce 2013 třináctým největším reklamním trhem, ale na žebříčku rychle šplhá nahoru. Mediální agentura ZenithOptimedia očekává, že do roku 2016 se Indonésie dostane na desáté místo a předstihne Kanadu, která se propadne na jedenáctou příčku. Agentura rovněž predikuje, že se Jižní Korea dostane z devátého místa na sedmé a o jednu příčku srazí Francii a Austrálii.
Deset nejvýznamnějších reklamních trhů
10 nejvýznamnějších reklamních trhů
Aktuální ceny v mld. USD. Přepočítáno podle průměrných kurzů pro rok 2013.
2013 |
Výdaje na reklamu |
2016 |
Výdaje na reklamu |
||
1 |
Spojené státy americké |
167,299 |
1 |
Spojené státy americké |
190,067 |
2 |
Japonsko |
43,323 |
2 |
Čína |
57,219 |
3 |
Čína |
41,414 |
3 |
Japonsko |
46,310 |
4 |
Německo |
24,242 |
4 |
Velká Británie |
25,719 |
5 |
Velká Británie |
20,853 |
5 |
Německo |
25,354 |
6 |
Brazílie |
14,839 |
6 |
Brazílie |
19,253 |
7 |
Francie |
13,250 |
7 |
Jižní Korea |
13,268 |
8 |
Austrálie |
12,262 |
8 |
Francie |
13,024 |
9 |
Jižní Korea |
11,115 |
9 |
Austrálie |
12,866 |
10 |
Kanada |
10,881 |
10 |
Indonésie |
12,770 |
Zdroj: ZenithOptimedia
O předpovědích ZenithOptimedia
Zpráva agentury ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts obsahuje odhady výdajů na reklamu podle jednotlivých typů médií pro 80 zemí. Je vydávána nepřetržitě od roku 1987 a využívají ji agentury, majitelé médií, banky, analytici, konzultanti, akademičtí pracovníci a vlády států po celém světě.