38 % českých internetových uživatelů se necítí zcela bezpečně, když nakupují, nebo provádějí transakce online. Třetina by jich pak využívala online platební systémy, pokud by se cítili lépe chráněni. Vyplývá to ze studie Kaspersky Lab a B2B International. Výsledky naznačují, že zákazníci poskytovatelů online plateb považují jejich bezpečnostní opatření za nedostatečná. (TZ)
Podle průzkumu se 54 % uživatelů obává finančních podvodů na internetu. 38 % respondentů je pak přesvědčeno, že i oficiální mobilní aplikace nabízené finančními institucemi potřebují další ochranu, aby byly opravdu bezpečné. Každý pátý český uživatel už v minulosti přerušil finanční transakci z obavy o její bezpečnost.
Úroveň zabezpečení proti kybernetickým hrozbám je důležitým faktorem pro uživatele při výběru e-shopu nebo poskytovatele finančních služeb. Téměř polovina dotázaných by upřednostnila firmu, která nabízí dodatečné bezpečnostní opatření pro ochranu finančních dat. Více než dvě třetiny respondentů očekávají, že banky, online platební systémy a online obchody budou chránit jejich počítače a mobilní zařízení před finančními podvody.
Řada uživatelů si zároveň uvědomuje nutnost využít kromě ochrany nabízené poskytovateli plateb i svá vlastní bezpečnostní opatření. Podle 18 % respondentů jsou uživatelé za svoji bezpečnost zodpovědní sami. Více než polovina, 55 %, se domnívá, že za bezpečnost transakce zodpovídá uživatel i banka stejnou měrou. To naznačuje ochotu uživatelů využít nové ochranné nástroje, pokud by je finanční instituce nabízeli.
Jedním ze způsobů, jak podpořit důvěru v online platební systémy a mobilní platební platformy je využití řešení Kaspersky Fraud Prevention. Součásti tohoto vícevrstvého produktu jsou instalovány jak v podnikové IT infrastruktuře, tak na zařízeních klienta včetně počítačů, tabletů a chytrých telefonů pracujících na různých platformách. Řešení navíc integruje nástroje, které mohou být využité pro tvorbu chráněných aplikací založených na vyspělých technologiích Kaspersky Lab, stejně jako služby poskytující informace o aktuálních kyberhrozbách a způsobech, jak s nimi bojovat.
O společnosti Kaspersky Lab
Kaspersky Lab je největším soukromě vlastněným poskytovatelem koncových bezpečnostních řešení na světě. Společnost se řadí mezi čtyři největší prodejce bezpečnostních řešení pro koncové uživatele.* Již více než 17 let patří Kaspersky Lab mezi přední inovátory v oblasti informačních technologií a poskytuje efektivní digitální bezpečnostní řešení velkým podnikům, malým a středním firmám i domácím uživatelům. Aktuálně společnost registrovaná ve Velké Británii působí v bezmála 200 zemích a oblastech a poskytuje ochranu více než 300 milionům uživatelů. Více informací o společnosti Kaspersky Lab najdete na www.kaspersky.cz.
* Společnost zařadil na čtvrté místo žebříček „IDC Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2013“. Žebříček vyšel ve zprávě „IDC Worldwide Endpoint Security 2014-2018 Forecast and 2013 Vendor Shares (IDC #250210, August 2014)“ a řadil poskytovatele software podle zisku z prodeje koncových bezpečnostních řešení v roce 2013.