V říjnu využili zadavatelé internetovou reklamu v hodnotě 667 milionů korun, oproti září jde o nárůst o 12 %

Zadavatelé internetové reklamy využili v říjnu 2014 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 667 milionů korun, tedy o 12 % více než v září. Největším zadavatelem byl v říjnu Internet Mall a největším provozovatelem portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Dle údajů monitoringu internetové display a video reklamy využili zadavatelé v říjnu 2014 bannerovou reklamu v celkové ceníkové hodnotě 667 milionů korun. Meziměsíčně tak došlo k nárůstu o 12 %; v meziročním srovnání pozorujeme nepatrný pokles (-1 %).

Třemi největšími zadavateli se v říjnu staly tři internetové obchody: na prvním místě Internet Mall, který využil reklamní prostor v hodnotě 26,3 milionů korun, na druhém pak Alza.cz s inzercí v hodnotě 20,1 milionů korun a na třetím Czc.cz s reklamou v hodnotě 17,5 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v říjnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 608 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (říjen 2014)

Cena (září 2014)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

223 163 000 Kč

221 052 000 Kč

1%

MAFRA

98 742 000 Kč

93 449 000 Kč

6%

Economia

88 206 000 Kč

75 819 000 Kč

16%

Mladá fronta

40 330 000 Kč

30 955 000 Kč

30%

FTV Prima

37 788 000 Kč

27 080 000 Kč

40%

Allegro AdMarket

27 866 000 Kč

22 870 000 Kč

22%

CZECH NEWS CENTER

26 703 000 Kč

24 564 000 Kč

9%

CET 21

25 683 000 Kč

25 353 000 Kč

1%

AdActive.cz

21 041 000 Kč

14 451 000 Kč

46%

Impression Media

18 830 000 Kč

11 244 000 Kč

67%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 9-10/2014

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.