Soutěž Novinářská cena 2014 začíná: Přihlašujte příspěvky!

Praha, 1. prosince 2014 – Jubilejní 5. ročník soutěže Novinářská cena dnes vyhlašuje Nadace Open Society Fund Praha ve spolupráci se společnostmi Google Česká republika a NEWTON Media a.s. Od dnešního rána mohou sami autoři, redakce, vydavatelé, ale i čtenáři, diváci a posluchači přihlašovat nejlepší novinářské práce vydané v roce 2014. Uzávěrka pro přihlášení je 2. února 2015.   (TZ)

Novinářská cena již popáté ocení kvalitní žurnalistické příspěvky celkem v 11 kategoriích psané, audiovizuální a online žurnalistiky. Soutěž je určena novinářům všech typů médií – tištěných, elektronických, celostátních i regionálních. Příspěvky musí být uveřejněny v České republice od 1. ledna do 31. prosince 2014. Přihlášku a podmínky soutěže najdete na www.novinarskacena.cz.

„Jsem moc rád, že Novinářská cena každým rokem roste, a to jak co do počtu přihlášených příspěvků, účastnících se novinářů a novinářek ze širokého spektra médií, ale také kvalitou přihlašovaných příspěvků. Těším se, až se seznámím s nejlepšími letošními pracemi, zejména investigativou a podívám se na nejzajímavější reportáže, které v médiích letos rezonovaly,“ uvedl Robert Basch, ředitel pořádající Nadace Open Society Fund Praha.

Již tradičně budou v kategoriích psané a audiovizuální žurnalistiky hodnoceny žánry, jako je rozhovor, reportáž, analyticko-investigativní příspěvek či komentář. V kategorii o nejlepší kreslený vtip, komiks či karikaturu soutěží opět čeští i slovenští kreslíři a karikaturisté. V kategorii online žurnalistiky bude udělena Cena Googlu za inovativní online žurnalistiku, ve které se utkají profesionální i amatérští novináři.

Speciální Cena Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky je určená studentům a mladým lidem do 30 let, kteří se přihlásí se zajímavým nápadem, jak využít a zanalyzovat veřejná data a najít v nich nové souvislosti přínosné pro veřejnost. Vítěz získá nejen finanční odměnu, ale především podporu zkušených novinářů, kteří pomohou nápad zrealizovat a uveřejnit. „V loňském ročníku jsme si zdárně ozkoušeli, že studenti v České republice jsou, co se týče trendu datové žurnalistiky, na vysoké úrovni. Věřím, že i letos cena motivuje dosud neobjevené mladé talenty k tomu, aby se přihlásili s kvalitními projekty, a dostali tak šanci pracovat na jejich realizaci s profesionály,“ uvedla Martina Joneková z českého Googlu, který je hlavním partnerem Novinářské ceny.

Příspěvky budou hodnotit nezávislé poroty složené z osobností mediálního, kulturního, neziskového i akademického sektoru. Na jaře 2015 proběhne také online hlasování o zvláštní Česko-slovenské ceně veřejnosti. V každé kategorii získá vítěz cenu spojenou s odměnou 20 000 Kč, vítěz Ceny Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky obdrží cenu ve výši 10 000 Kč a odbornou pomoc při realizaci svého projektu. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhne v dubnu 2015. Seznam všech soutěžních kategorií najdete níže a na www.novinarskacena.cz

Soutěž Novinářská cena pořádá v České republice Nadace Open Society Fund Praha. Hlavním partnerem soutěže je český Google, partnery jsou NEWTON Media a.s. a Nadácia otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation. Mediálním partnerem jsou České noviny. Podrobnosti najdete na www.novinarskacena.cz a www.novinarskacena.sk.

Seznam kategorií Novinářské ceny 2014

Kategorie psané žurnalistiky

  1. Nejlepší rozhovor
  2. Nejlepší reportáž
  3. Nejlepší komentář
  4. Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek
  5. Nejlepší česko-slovenský kreslený vtip, komiks nebo karikatura

Kategorie audiovizuální žurnalistiky

  1.  Nejlepší rozhovor, beseda nebo diskuse
  2.  Nejlepší reportáž
  3.  Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek

Kategorie online žurnalistiky

  1. Cena Googlu za inovativní online žurnalistiku

Zvláštní ceny

Česko-slovenská cena veřejnosti (do kategorie se nelze přihlásit, nominují do ní porotci napříč kategoriemi)

Cena Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky (do kategorie se hlásí studenti a mladí lidé do 30 let)