V listopadu došlo k 8% meziměsíčnímu nárůstu v oblasti display reklamy, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 723 milionů korun. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Z monitoringu internetové display a video reklamy vyplývá, že vzestup se projevil pouze v meziměsíčním srovnání, meziročně naopak internetová reklama mírně poklesla, a to o 4 %.
Největšími zadavateli byli v listopadu stejně jako v předchozím měsíci tři internetoví obchodníci, pouze v jiném pořadí: Alza.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 36,2 milionů korun, Internet Mall s inzercí v hodnotě 29,5 milionů a Czc.cz, který umístil reklamu v hodnotě 27,4 milionů.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v listopadu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 674 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel | Cena (listopad 2014) | Cena (říjen 2014) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 312 364 000 Kč | 223 163 000 Kč | 40 % |
MAFRA | 89 170 000 Kč | 98 742 000 Kč | -10 % |
Economia | 77 501 000 Kč | 88 206 000 Kč | -12 % |
Mladá fronta | 43 081 000 Kč | 40 330 000 Kč | 7 % |
FTV Prima | 39 413 000 Kč | 37 788 000 Kč | 4 % |
Allegro AdMarket | 35 447 000 Kč | 27 866 000 Kč | 27 % |
CZECH NEWS CENTER | 30 475 000 Kč | 26 703 000 Kč | 14 % |
Impression Media | 16 619 000 Kč | 18 830 000 Kč | -12 % |
AdActive.cz | 15 320 000 Kč | 21 041 000 Kč | -27 % |
CET 21 | 14 822 000 Kč | 25 683 000 Kč | -42 % |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 10-11/2014
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.