Nejčastějším denním zdrojem zpravodajství je pro internetové uživatele server Novinky.cz a televize Nova. Čtení zpráv na mobilních telefonech je stále ještě doménou mladších a vzdělanějších uživatelů. Ukazuje to aktuální studie Zpravodajství a zpravodajské weby 2014, kterou realizovala společnost MEDIARESEARCH. Zúčastnila se jí tisícovka respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let. (TZ)
Alespoň nějaký zdroj zpravodajství denně sleduje 9 z 10 Čechů a Češek, kterým je více než 15 let a přistupují k internetu. Nejvyužívanějším denním zdrojem informací je server Novinky.cz, který se o první místo dělí s televizí Nova (sleduje je denně 38 % respondentů). Častým zdrojem zpráv je také první program České televize (33 %) a server iDnes.cz (32 %).
Výzkum dále přinesl výsledky sledovanosti jednotlivých mediatypů v závislosti na sociodemografických ukazatelích. Napříč různými mediatypy se ukazuje, že ti respondenti, kteří sledují denně zprávy v televizi (bez ohledu na konkrétní televizní stanice), jsou věkově spíše starší a mají nižší dosažené vzdělání, zatímco zprávy v mobilním telefonu jsou na denní bázi využívány spíše mladšími a vzdělanějšími uživateli. Konzumenti zpravodajství v rádiu a v novinách jsou pak z hlediska věku a vzdělání velmi podobní.
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
Český národní panel (www.narodnipanel.cz) je společnost poskytující rychlý a kvalitní sběr dat pomocí online dotazování v České republice i na Slovensku (www.narodnypanel.sk). Jde o projekt předních výzkumných agentur MEDIARESEARCH, NMS Market Research a STEM/MARK. Panel disponuje početnou skupinou více než 65.000 respondentů v České republice a 25.000 respondentů na Slovensku.