„Hledá se obchod“ dává lidem příležitost dostat do ulic jejich měst obchody, které jim tam v současnosti chybí. „Do interaktivní mapy České republiky mohou zapichovat virtuální špendlíky. Ty představují jednotlivé typy obchodů a služeb, které by si lidé v konkrétní lokalitě přáli mít. Podněty budou sloužit firmám a živnostníkům jako indicie, zda by měli v daném místě naději na úspěch,“ vysvětluje fungování projektu John Hollows, generální ředitel ČSOB. (TZ)
- Právě dnes spouští ČSOB unikátní projekt „Hledá se obchod“.
- Na adrese www.hledaseobchod.cz mohou lidé zadávat své tipy na obchody v konkrétních ulicích českých měst. Vyjádří tím, jaké obchody a služby jim v jejich okolí chybí.
- Podnikatelé získají podněty pro nové prodejní příležitosti a ČSOB je připravena jim pomoci s rozšířením jejich podnikání.
- Z aktuálního průzkumu ČSOB vyplývá, že zatímco se zastoupením supermarketů je naprosto spokojeno 70 % lidí, u řemesel je to pouhých 18 %.
Lidé mohou buď vložit vlastní podnět, nebo lajkovat špendlíky ostatních. „Věříme, že veřejnost mapu brzy přijme za svou. Získáme tak velmi plastický obraz o službách, které Čechům chybí,“ doplňuje Jana Urbánková, výkonná ředitelka útvaru Klientské služby ČSOB a Ery. Každý dvoutisící podnět navíc vyhraje jeden z 20 telefonů iPhone 6.
Projekt „Hledá se obchod“ je prospěšný nejen široké veřejnosti, ale především i podnikatelům. Těm ČSOB může nabídnout konkurenční výhodu v podobě unikátních dat a ve znalosti tržního prostředí v konkrétní lokalitě. „Zájemci od nás získají soubor vstupů, na jejichž základě mohou mnohem lépe svůj podnikatelský záměr vyhodnotit. Jde o různé druhy map, analýzy tržního potenciálu a statistiky,“ upřesňuje Petr Manda, výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB.
„Navíc máme pro podnikatele připravené i speciální balíčky, které jim pomohou při rozvoji podnikání. Využít mohou zvýhodněné nabídky z oblasti finančních služeb a pojištění, výpočetní a telekomunikační techniky, softwaru, vzdělávání či poradenství, které jsme připravili ve spolupráci s partnery. Pokud podnikatelé využijí alespoň jednou slevu od každého partnera, mohou ušetřit více než 30 tisíc korun. Do budoucna plánujeme tuto nabídku rozšiřovat, aby pokryla co nejširší spektrum potřeb podnikatelů v rámci jejich aktivit,“ vypočítává výhody Petr Manda.
Jak hledat vhodný průnik mezi potřebami obyvatel a možnostmi podnikatelů může ČSOB ukázat na příkladu Berouna. V nedávné anketě mezi místními obyvateli banka zjistila, že jim nejvíce chybí služby jako čistírna nebo hodinář, prodej hraček a značkové módy, supermarket nebo sportovní hala. Podle statistických dat naopak víme, že má město sedm obchodů s oděvy, pět s hodinami, dvacet sportovišť. „Vzájemné porovnání zákaznických potřeb s reálnými daty je jedním ze základních vstupů naší analýzy,“ komentuje Manda srovnání.
Malé a střední firmy zaměstnávají přes 1,7 miliónu lidí a v období let 2003 až 2010 generovaly více než třetinu nominálního HDP. Aktivní roli v jejich rozvoji hraje ČSOB, každý pátý úvěr pro SME segment je právě z této banky. „Jde nepochybně o jeden z motorů české ekonomiky. ČSOB s firmami dlouhodobě spolupracuje, neustále se snažíme naše partnerství rozvíjet. Firmám můžeme také pomoct s rozvojem podnikání a jeho zefektivněním. Projekt „Hledá se obchod“ vnímáme jako další krok k bankovním službám nové generace,“ říká John Hollows.
Více informací najdete na www.hledaseobchod.cz