Společnost NEWTON Media v letošním roce slaví 20 let své existence, a proto v průběhu roku plánuje uspořádat několik výjimečných událostí. První takovou akcí je summit NEWTON Daily – Out of Print, který se uskuteční 2. dubna v Centru současného umění DOX. Ústředním tématem summitu a leitmotivem chystaných panelů je hluboká transformace a překotný vývoj, kterými prošla mediální scéna v posledním desetiletí. Společnost NEWTON Media tyto proměny pečlivě sledovala a nyní se rozhodla iniciovat diskusi o současnosti a budoucnosti médií u nás i v globálním měřítku. (TZ)
Petra Mašínová, CEO společnosti NEWTON Media, popisuje motivaci k uspořádání summitu takto: „Denně monitorujeme enormní množství médií, jejichž obsah nejen sledujeme, ale analyticky zpracováváme a uchováváme. Náš archiv je nejúplnější ve střední Evropě a sahá až do roku 1996. V jistém ohledu ho lze považovat za paměť české mediální scény. Za 20 let existence jsme získali zkušenosti, které chceme zúročit novým způsobem. Nejen v rámci služeb, které poskytujeme, ale také v jedinečné zpětné vazbě, kterou můžeme dát médiím i těm, kdo jsou s nimi z různých důvodů úzce propojeni.“
V panelu Let’s talk Money and Power budou šéfredaktoři a klíčoví manažeři předních českých a slovenských médií hovořit o tom, kdo a co hýbe českou mediální scénou, co je vidět a co se naopak skrývá. Na otázku, jakou roli a podobu mají média v digitální éře, budou hledat odpovědi diskutující v panelu The Age of Disruption, kde promluví několik významných zahraničních hostů. Například Mark Little – bývalý novinář irské televize – dnes jeden z předních světových vizionářů, který opustil velká média, aby založil start-up Storyful. Tuto agenturu verifikující materiál ze sociálních sítí koupila nedávno NewsCorp Ruperta Murdocha. V panelu vystoupí také Ivan Hernandez, jeden z předních digitálních stratégů polské mediální scény, spoluzakladatel The Digital Loop, který spolupracoval například s MTV Networks. Závěr programu přinese o něco méně hutné, avšak neméně zajímavé postřehy v debatě nazvané PR on Crossroads, v níž budou o budoucnosti Public Relations hovořit PR guru Václav Pavelka s PR osobností roku 2014, kavárníkem Ondřejem Kobzou.
Program summitu přinese nejen zajímavé osobnosti, jejichž slovo ve světě médií má silnou a často rozhodující váhu, ale také nové perspektivy, z nichž je možné nahlížet otázku médií, jejich současného stavu i budoucího vývoje. „Naším cílem je ukázat současná skutečná i domnělá mediální dramata také v globálním kontextu. V Česku totiž často vnímáme řadu dějů izolovaně. Přitom je třeba uvědomit si souvislosti a zajímat se o to, co se doopravdy děje jinde. Umožní nám to současnou dynamiku lépe pochopit,“ říká Pavlína Kvapilová, konzultantka a bývalá ředitelka divize ČT Nová média, která spolupracuje na obsahové části summitu a bude jednou z jeho moderátorek.
NEWTON Media, a.s.
NEWTON Media je největší poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz v regionu střední a jihovýchodní Evropy s tradicí, sahající do roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast “tradičních” médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě, sahajícím do roku 1996. Klienti rovněž využívají služby včasného varování při krizové komunikaci, monitoring reklamy i trénink v oblasti sociálních sítí. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. NEWTON Media poskytuje služby s přeshraničním a vícejazyčným přesahem. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa.