MasterCard zveřejňuje výroční analýzu internetových diskuzí o platebních zvycích spotřebitelů

Uživatelé se již při placení na internetu neobávají o bezpečnost svých peněz, aktuálně se spíše zajímají o stále se rozšiřující možnosti digitálních plateb na laptopech, chytrých telefonech a tabletech. Tato fakta vyplývají z posledního průzkumu společnosti MasterCard. (TZ)

Společnost MasterCard představuje v rámci Světového mobilního kongresu
v Barceloně výsledky třetího výročního průzkumu s názvem Mobile Payments Study, který se zabývá mobilními platbami jako tématem komunikace na internetu. Studie byla provedena ve spolupráci se společností PRIME Research
a analyzovala 19,1 milionů globálních příspěvků na Twitteru, Facebooku, Instagramu, fórech, Weibu (CN), Google+ a YouTube v průběhu roku 2014.

  • celkově se mění tón příspěvků, v roce 2014 bylo 94 % diskuzí
    a příspěvků k mobilním platbám pozitivní (v roce 2013 to bylo pouze 77 %)
  • nejvíce lidé oceňují inovace, odměny a pohodlný způsob placení
  • bezpečnost již není negativním tématem v diskuzích, naopak 91 % obsahu bylo v této souvislosti pozitivní
  • uživatelé se nejvíce zajímají o novinky v oblasti inovací, k čemuž nejvíce přispěly tokenizace a zapojení biometriky
  • 71 % diskuzí klíčových hráčů na trhu se týkalo digitálních inovací
    v mobilních zařízeních
  • pro uživatele je zejména důležité to, že mohou snadno provádět jednotlivé platby, zajímají je také nejrůznější odměny a slevové programy
  • jakékoliv nadstavbové služby jsou podle 58 % uživatelů důvodem, proč používat pro platby mobilní zařízení, proto zde průzkum vidí velký potenciál ve službách jako např. MasterPass

Diskuze v Evropě víceméně kopírují výše uvedený globální trend – mluví se
o možných způsobech pro platby, uživatelé rádi sdělují svoje osobní zkušenosti s jednotlivými technologiemi a řeší otázky bezpečnosti. Většina těchto debat se odehrává v západní Evropě (Velká Británie, Německo, Francie, Belgie, Španělsko), ovšem v případě inovací se výrazně zapojují také uživatelé z Ruska.

Situaci na českém trhu komentuje Richard Walitza, viceprezident pro mobilní platby a inovace společnosti MasterCard pro ČR a SR: „Česká republika se rychle zařadila mezi evropské špičky v rozvoji mobilních plateb
a nových technologií. Tuto skutečnost dokazuje uskutečněný počet plateb prostřednictvím MasterPass, jenž se řadí k celosvětově nejvyšším, a desetitisíce uživatelů mobilní peněženky. Nedávno jsme zde představili platební aplikaci, jež pracuje s otiskem prstu. Jedná se o první mobilní peněženku v České republice, která využívá biometrické údaje.“

O studii

Společnost PRIME Research provedla třetí výroční průzkum s názvem Mobile Payments za účelem zjištění měnícího se postoje spotřebitelů k digitálním platbám a mobilním řešením. Studie těží z více než 19,1 milionů příspěvků za poslední rok na rostoucím počtu sociálních sítí (Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Weibo CN, Google+ a YouTube). Studie zahrnuje názory spotřebitelů z 56 trhů v Severní a Jižní Americe, Evropě, Africe, Asie a oblasti Pacifiku.

S ohledem na zájem o digitální platby a mobilní řešení zkoumala tento rok studie přes 8 milionů konverzací o tomto tématu včetně komentářů spotřebitelů či diskuzí vedených médii. Pomocí patentované analytické metody a technologie Prime v oblasti sociálních médií identifikovala výzkumná společnost trendy v oblasti inovací, bezpečnosti a zabezpečení a dalších hledisek spojených s digitálními platbami.

O společnosti MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti MasterCard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.