Praha, 23. března 2015 – Společnosti IBM a Twitter začaly nabízet zcela nový typ cloudových datových služeb, které umožní firmám a vývojářům vytěžit z twitterových dat poznatky užitečné pro podnikání. V pilotní fázi projektu může už více než stovka podnikových klientů při obchodních rozhodnutích využít data ze sociálních sítí. (TZ)
Twitter mezi ostatními zdroji dat vyniká. Je celosvětovou informační a konverzační platformou, kde veřejně a v reálném čase zaznívají názory ze všech koutů světa.
Aby však představitelé byznysu mohli hlasům sociálních sítí nejen naslouchat, ale využít twitterových dat i v rozhodování, je potřeba oddělit relevantní informace od ostatních. Toho IBM dosahuje tak, že data z Twitteru analyzuje a obohacuje v kombinaci s miliony dalších zdrojů veřejných a obchodních dat jako jsou například předpovědi počasí, informace o prodejích, produktové statistiky a podobně. Odkrývají tak důležité korelace, které lze využít k praktickým poznatkům a konkrétním krokům při rozhodování.
Nové analytické služby IBM v cloudu pomohou firmám a vývojářům:
- Vytvářet sociální datové aplikace: vývojáři a podnikatelé mohou prohledávat, rychle zkoumat a následně těžit informace z obohaceného twitterového obsahu a agregovaných poznatků prostřednictvím služby IBM Insights for Twitter na platformě Bluemix.
- Propojovat sofistikované prediktivní analytické nástroje s twitterovými daty: nástroje Watson Analytics nabízejí díky automatizovaným krokům organizace dat, prediktivní analýzy a vizuální prezentace výstupů možnost okamžitě aplikovat twitterová data do jakéhokoliv projektu. Díky tomu lze odhalit a vysvětlit skryté vzorce a vztahy, a tak i rychleji pochopit, proč dochází k určitým jevům, a co bude pravděpodobně následovat.
- Snadněji analyzovat data z Twitteru: Vybraná clusterová konfigurace řešení BigInsights on Cloud s přednastaveným přístupem k twitterovému obsahu umožní klientům kombinovat data z Twitteru s kompletní nabídkou podnikového řešení IBM Enterprise Hadoop-as-a-Service, jež je rovněž dostupné prostřednictvím platformy IBM Bluemix.
K twitterovým datům má nyní přístup přes 4 000 odborníků IBM. Jsou školeni, jak tato data obohatit o možnosti vyplývající z podnikových analytických nástrojů IBM a cloudových služeb.
Další informace o nové spolupráci mezi Twitterem a společností IBM najdete v anglickém originále tiskové zprávy a na tomto webu.
Sledujte také hashtag #IBMandTwitter a podívejte se na první a druhé video o novém nástroji.