Evropské firmy profitují z prodejů přes Amazon

Praha, 4. května 2015: Amazon Marketplace umožňuje desítkám tisíc evropských firem prodávat jejich produkty zákazníkům Amazonu. Ve stále větší míře tito prodejci dosahují na zákazníky žijící mimo země, kde oni sami působí – ať již v Evropě nebo na celém světě. (TZ)

Dnes Amazon oznámil, že v roce 2014 tyto firmy, které prodávají své zboží prostřednictvím evropských stránek společnosti, vydělaly rekordních 2,8 miliardy EUR na prodejích v rámci Evropské unie. Další miliardy EUR pak vydělaly na prodejích zboží zákazníkům Amazonu uvnitř jejich domovských zemí (například britští prodejci britským zákazníkům) a také mimo Evropu (například němečtí prodejci americkým zákazníkům). Amazon také oznámil, že počet evropských prodejců, kteří exportují své zboží zákazníkům mimo své domovské země, za posledních 12 měsíců vzrostl téměř o 50 %.

„Amazon bere Evropu jako jeden trh od chvíle, kdy jsme sem před více než 15 lety vstoupili. Provozujeme obchody v pěti různých jazykových mutacích a nabízíme v nich přes 100 milionů produktů. Ty posíláme do celé Evropské unie z našich 28 distribučních center – a to jak za Amazon, tak i za naše prodejce,“ řekl Francois Saugier, ředitel služeb pro evropské prodejce společnosti Amazon. „Evropské firmy mohou prodávat prostřednictvím našich internetových stránek jakémukoliv zákazníkovi kdekoliv v Evropě. Navíc mnoho z nich využívá služby Fulfillment by Amazon, což znamená, že jednoduše pošlou své zboží do jednoho z našich distribučních center v Evropě a my se již postaráme o zbytek včetně toho, že jim zajistíme rychlé dodání zboží k jejich zákazníkům ať již v Evropě, nebo kdekoliv na světě.“

Amazon nabízí široké spektrum služeb a nástrojů, které mohou prodejci třetích stran využívat:

  • Řešení „One click“ pro prodej na všech EU stránkách společnosti Amazon – jedním klikem mohou prodejci zařídit, aby jejich zboží bylo kromě jedné národní Amazon stránky nabízeno i prostřednictvím ostatních evropských stránek společnosti. Všechny potom mohou spravovat z jednoho prodejního účtu.
  • Evropská distribuční síť a zákaznický servis v lokálním jazyce – Amazon má 28 distribučních center umístěných v 7 evropských zemích. Má také centra péče o zákazníky, která jsou schopna zákazníkům pomoci v jejich jazyce. Se službou Fulfillment by Amazon (FBA) mohou prodejci zasílat své zboží do jednoho z těchto distribučních center a Amazon se již postará o zbytek. Pošle zboží kamkoliv po světě a postará se o služby zákazníkům. Když prodejci využijí služeb FBA, mohou být jejich produkty zaslány také prostřednictvím u zákazníků oblíbených kanálů Prime a Free Super Saver Delivery.
  • Překlady – Amazon přeloží názvy a popisy produktů do kteréhokoliv z pěti jazyků, ve kterých provozuje své evropské stránky.

Ačkoliv v České republice a v Polsku Amazon provozuje jen distribuční centra, nikoliv internetové stránky, místní podniky výhod plynoucích z prodeje svých produktů jeho prostřednictvím již využívají.

Své zkušenosti s prodejem přes Amazon má i česká společnost Skinzone, která vyrábí kvalitní dekorativní polepy, skiny a personalizovaná pouzdra pro ochranu a péči o elektroniku (tablety, smartphony, fotoaparáty). Petr Svoboda ze společnosti Skinzone spolupráci s Amazonem okomentoval: „V loňském roce jsme měli možnost vstoupit na celoevropský trh prostřednictvím stránek společnosti Amazon, které nyní exkluzivně nabízejí naše kvalitní produkty Screenshield pro ochranu zařízení každodenní potřeby. Díky tomu, že jeho stránky nabízejí neustále aktualizované portfolio našich výrobků, které mohou využívat majitelé zařízení od více než 40 světových hardwarových značek, se chce Skinzone stát vedoucím výrobcem produktů pro ochranu a personalizaci elektroniky na evropském trhu.“

Magdalena Oliwa, ředitelka exportu polské společnosti Platinet k tomu dodává: „Platinet se na trhu pohybuje od roku 2001. Během krátké doby jsme se stali lídry v oblasti distribuce paměťových médií a počítačových doplňků. Po celém světě obsluhujeme několik tisíc klientů, včetně světoznámých obchodních řetězců. Naše produkty Listing Platinet, Omega a Freestyle, které se staly bestsellery na Amazonu, pro nás znamenaly milník, který nám pomohl v rozšíření portfolia zahraničních zákazníků a k zařazení se mezi lídry v odvětví. Amazon dává skvělou příležitost k dalšímu posílení našeho postavení a ke zvýšení obratu.“

Zde si můžete přečíst více o evropských prodejcích, kteří úspěšně rozvíjejí své podnikání na Amazon Marketplace. Podnikatelé a firmy, kteří by měli zájem prodávat na Amazonu, nebo se dozvědět více o FBA a Amazon Payments mohou navštívit stránku http://services.amazon.com.

O společnosti Amazon

Společnost Amazon.com, Inc., zahájila svou činnost na internetu v červenci 1995. Společnost se řídí čtyřmi základními principy: důraz na zákazníka raději než na konkurenci, záliba v inovacích, příslib funkční a provozní dokonalosti, a přemýšlení v dlouhodobém horizontu. Mezi produkty a služby, jejichž průkopníkem Amazon je, patří zákaznická hodnocení, 1-Click shopping, personalizovaná doporučení, Prime, Fulfilment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire phone, Fire tablets, Fire TV, a mnoho dalších produktů a služeb poskytovaných Amazonem.