Průměrný čas, který lidé každý den stráví spotřebou on-line videa, se v roce 2015 zvýší o 23,3 % a v roce 2016 o dalších 19,8 %. Tvrdí to studie Online Video Forecasts, nová zpráva vydaná společností ZenithOptimedia společně s agenturou Newcast, globální sítí společnosti ZenithOptimedia věnující se značkovému obsahu.* (TZ)
Růst spotřeby videa je poháněný rychlým pronikáním chytrých telefonů a tabletů napříč celým světem a zároveň z toho plynoucími změnami v chování spotřebitelů. Agentury předpovídají, že spotřeba videa na mobilních zařízeních, jako jsou chytré telefony a tablety, v roce 2015 vzroste o 43,9 % a v roce 2016 o 34,8 %. Spotřeba videa na nemobilních zařízeních mezitím také poroste, i když pomaleji. V roce 2015 se zvýší o 9,5 % a v roce 2016 o 6,5 %.
ZenithOptimedia očekává, že mobilní zařízení budou v příštím roce hlavní platformou pro sledování on-line videa. V roce 2012 měla mobilní zařízení na čase celosvětově stráveném sledováním on-line videí 22,9% podíl. V roce 2014 se tento podíl zvýšil na 40,1 % a agentura předpokládá, že v roce 2016 dosáhne 52,7 % a v roce 2017 58,1 %.
Celkový počet pravidelných diváků klasické televize v roce 2016 začne klesat
ZenithOptimedia předpovídá, že počet lidí, kteří se pravidelně dívají na tradiční televizi, letos dosáhne vrcholu a v roce 2016 se začne poprvé snižovat. Agentura očekává, že v roce 2015 počet pravidelných diváků televize vzroste o 3,1 %, ale v roce 2016 poklesne o 1,9 % a v roce 2017 o 0,9 %. Jak bylo uvedeno již ve zprávě Media Consumption Forecasts 2015 vydané v červnu, čas, který lidé tráví sledováním klasické televize, se již několik let pomalu snižuje. Nyní ZenithOptimedia predikuje, že příští rok začne klesat i počet diváků.
Ve Francii a v Rusku počet pravidelných diváků televize klesá od roku 2013 a ve Spojeném království a Spojených státech od roku 2014. Očekáváme, že v letošním roce se začne snižovat i v Číně. Pokles sledovanosti klasické televize má přímou souvislost se vzrůstající kvantitou a kvalitou obsahu dostupného on-line, a to jak na platformách pro krátká videa, jako je YouTube, tak na platformách pro delší formáty, mezi něž patří např. Netflix. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2015 počet pravidelných diváků on-line videí vzroste o 5,8 %, v roce 2016 o 5,1 % a v roce 2017 o 5,3 %.
Počet pravidelných diváků on-line videa roste rychlostí vyjádřenou dvoucifernými čísly na 12 ze všech trhů, kterých se tato zpráva týká, včetně velkých trhů, jako je Čína (27,2 %), Francie (50,0 %), Německo (27,5 %) a Spojené státy (12,3 %).
Výdaje na reklamu v on-line videích budou brzy představovat osminu celkových výdajů na internetovou reklamu
Podíl on-line videa na celosvětových výdajích na digitální reklamu rovněž rychle roste. V roce 2012 představoval 8,8 %, v roce 2014 10,2 % a očekává se, že do roku 2017 vzroste na 12,8 %, což bude osmina celkových výdajů na internetovou reklamu. On-line video je nejrychleji rostoucí kategorie internetové reklamy. ZenithOptimedia predikuje, že v roce 2015 celosvětově vzroste o 28,9 % na 16,1 miliardy USD. V roce 2016 se zvýší o 22,5 % a v roce 2017 o 19,7 %, a dosáhne tak hodnoty 23,7 miliardy USD.
Americký trh s on-line videem je zdaleka největší – v roce 2015 je jeho hodnota 8,5 miliardy USD, což představuje 52,9 % celosvětového trhu, přestože očekáváme, že v roce 2017 se jeho podíl sníží na necelou polovinu celosvětové hodnoty, konkrétně na 49,9 %. Spojené státy jsou také společně s Itálií v čele žebříčku trhů, kde největší podíl celkových výdajů na internetovou reklamu připadá na on-line video (16,5 % v každé z těchto zemí v roce 2015). Na dalších místech se nachází Tchaj-wan (15,8 %) a Lotyšsko (13,0 %).
Mark Waugh, globální generální ředitel agentury Newcast, uvedl: „Spotřebitelé na celém světě si rychle osvojují on-line video, protože jim nabízí téměř nekonečnou škálu fascinujícího obsahu. Někteří z nejdychtivějších uživatelů jsou zámožní mladí lidé, které je prostřednictvím televize nejtěžší zasáhnout. Pro značky je on-line video obzvláště účinný způsob, jak mohou tyto cenné diváky upoutat, a to nejen reklamou, ale také značkovým obsahem, který spotřebitele dokáže informovat nebo bavit hlubším a bohatším způsobem, než je možné krátkými, rušivými reklamami.“
*Údaje týkající se spotřeby videa a počtu diváků se vztahují ke 40 klíčovým trhům, které tato zpráva pokrývá. Čísla týkající se výdajů na on-line reklamu jsou globální.
O zprávě Online Video Forecasts
Zpráva společnosti ZenithOptimedia Online Video Forecasts zkoumá výdaje na on-line video a jeho spotřebu ve 40 zemích celého světa. Nabízí demografická data pro sledované trhy a mapuje rozvoj on-line videa mezi lety 2012 a 2014 s odhadem až do roku 2017. Pro většinu ze všech 40 zahrnutých trhů poskytujeme čísla týkající se výdajů na reklamu v on-line videích versus v digitální a tradiční televizi a také údaje o spotřebě (počet uživatelů/průměrný čas strávený spotřebou on-line videa, a to i na mobilních zařízeních). Doprovodné komentáře pro všechny trhy vysvětlují, kdo jsou hlavní hráči v oblasti on-line videa, přinášejí rychlý přehled demografického rozdělení každého trhu a zkoumají takové otázky, jako je účinnost jednotlivých formátů reklamy používaných v on-line videu nebo míra, do jaké začíná on-line video jakožto reklamní médium doplňovat nebo vytlačovat tradiční lineární televizi. Zajímáme se také o to, jaký druh obsahu diváci sledují a jak.
O ZenithOptimedia
ZenithOptimedia (www.zenithoptimedia.com) je vedoucí globální síť poskytující mediální služby s 262 kancelářemi v 74 zemích světa. Jsme součástí Publicis Groupe, třetí největší komunikační skupiny na světě a druhé největší mediální poradní a nákupní skupiny. ZenithOptimedia je první agentura, která uplatňuje přísný a objektivní přístup za účelem zvýšení efektivity výdajů na reklamu, a klientům zajišťuje nejlepší možnou návratnost jejich investic do komunikací. Tato strategie je podporována jedinečným přístupem k rozvoji a implementaci strategie napříč celým spektrem placených, vlastních a získaných kontaktních bodů – plánovacím procesem Live ROI. Skupina společností ZenithOptimedia svým klientům poskytuje celou škálu integrovaných schopností napříč plánováním marketingové komunikace, optimalizací hodnoty, performance médii a vytvářením obsahu. Mezi naše klíčové klienty patří Aviva, Bacardi Martini, Clarins, Kering, Lactalis, L’Oréal, LVMH, Nestlé, Oracle, Reckitt Benckiser, Richemont Groupe, SCA, Sanofi, Toyota či 21st Century Fox.