Brno, 19. listopadu 2015 – Téměř pět tisíc zrušených letů a půl milionu cestujících, kteří nedorazili do cíle. To je výsledek týden trvající stávky zaměstnanců letecké společnosti Lufthansa, která se dotkla také českých zákazníků. Několik letů mezi Prahou a německými městy muselo být zcela zrušeno. Díky stávce navíc cestující přišli o nárok na paušální náhradu škody způsobenou zrušením letu, na kterou mají podle nařízení Evropské unie právo. (TZ)
Podle nařízení má dopravce povinnost uhradit cenu letenky zrušeného letu či přesměrovat cestující tak, aby doba příletu do cílové destinace byla podobná původnímu letu. Zároveň ale mají cestující nárok na paušální odškodnění za zrušený let v případě, že o jeho zrušení nebyli informování 14 dnů předem. Tato povinnost pro dopravce však neplatí v momentě, kdy je let zrušen z mimořádných důvodů, kterým nemohl zabránit. Což je i případ stávky zaměstnanců.
Pokud by ale cestující zakoupili letenku přes unikátní vyhledávač Skypicker.com, o své peníze by ani v případě kombinovaného letu nepřišli. Skypicker by jim díky službě Skypicker Guarantee na své náklady zarezervoval jiný let, případně by cestujícím vrátil peníze za celou cestu.
„Skypicker prodává letenky nejčastěji v balíčku návazných spojení. Pokud z takového balíčku jeden let vypadne, celý cestovní plán se zhroutí. Právě proto jako pravděpodobně jediní na světě garantujeme vrácení peněz nejen za jeden dílčí zrušený let, ale za celou cestu. Věříme, že jdeme správnou cestou v boji o spokojené zákazníky,“ říká spoluzakladatel a ředitel Skypickeru, Oliver Dlouhý.
Každý den vzlétne v průměru přibližně 100 tisíc komerčních letadel, přičemž 15 % z nich má zpoždění. To znamená, že jedno ze sedmi letadel nedoletí do cílové destinace včas. Evropská statistika není o nic lepší. V říjnu bylo zpožděno celkem 93 336 letů a více než pět a půl tisíce jich bylo dokonce zrušeno.
Podle informací německé Lufthansy se další stávka zaměstnanců chystá před Vánoci. Jedinečný servis Skypicker Guarantee nabízí zákazníkům alternativu, jak se případným ztrátám způsobeným stávkou vyhnout. Pokud pasažéři nestihnou navazující let z důvodu zpoždění nebo zrušení, Skypicker zaručuje vrácení peněz, a to i v případě stávek zaměstnanců leteckých společností.
Skypicker Guarantee
Skypicker.com je inovativní celosvětový vyhledávač letenek, který se zaměřuje na kombinace nespolupracujících aerolinek, kde je schopen díky vlastnímu vyspělému technickému řešení vyhledávat unikátní letecká spojení a cenové nabídky letenek, které následně prodává se zárukou na navazující lety. Patří k nejrychleji rostoucím technologickým firmám v regionu.
„Typičtí zákazníci Skypickeru si kupují více letenek často různých aerolinek, které na sebe vzájemně navazují. Jejich celková cena je pak příznivější, než kdyby si koupili přímý let nebo letěli s přestupem s jednou leteckou společností. Zrušení jedné jediné letecké linky nebo zpoždění některého z letů tak má přímý vliv na stovky dalších návazných letů. A na ty už se žádná standardní kompenzace nevztahuje,“ doplnil Dlouhý, v čem je služba Skypicker Guarantee jedinečná.
Skypicker Guarantee je služba, prostřednictvím které se Skypicker zavazuje k rezervaci alternativního letu, případně k vrácení peněz za všechny letenky v případě zpoždění či zrušení některého z letů.
O SKYPICKER.COM
Skypicker.com je inovativní celosvětový prodejce letenek zaměřující se na kombinace nespolupracujících aerolinek, kde je schopen díky vlastnímu vyspělému technickému řešení vyhledávat letecká spojení a cenové nabídky, které i věhlasné světové letenkářské portály nejsou schopny mít k dispozici, a následně na tato spojení prodávat letenky se zárukou na navazující lety.
Společnost patří k nejrychleji rostoucím technologickým firmám v regionu. První prodeje letenek zrealizoval Skypicker v březnu roku 2013 v jednotkách kusů, zatímco dnes jeho měsíční obrat přesahuje 100 mil. Kč. Meziměsíční růst obratu tak dosahuje desítek procent.
To, že se jedná o smysluplný projekt s velkým potenciálem, dokazuje pozornost předních zahraničních médií. Vyhledávač Skypicker vysoce hodnotily mj. deníky The New York Times, Le Figaro, USA Today. či Business Insider.