Ceníková hodnota reklamy na lihoviny vzrostla meziročně o pětinu

V období leden – říjen 2015 činila ceníková hodnota reklamy na lihoviny 413  milionů korun, ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 vzrostla o 20 %. V rámci inzerce lihovin je nejvíce zastoupená kategorie bylinné likéry. Vyplývá to z dat monitoringu reklamy AIS, který v České republice realizuje společnost Nielsen Admosphere. (TZ)

Ceníková hodnota využité reklamy v segmentu Lihoviny vzrostla za období leden – říjen z 342,3 milionu v loňském roce na 413,4 milionu korun v roce 2015. Na pětinovém nárůstu se významně podílela kategorie bylinných likérů, která letos vede jak v souhrnné ceníkové hodnotě, tak i v počtu zveřejněných reklam. Těch bylo za leden až říjen letošního roku publikováno v rámci monitorovaných zdrojů více než 14 tisíc. Inzerce na bylinné likéry zároveň doznala meziročně největšího procentuálního růstu. Její objem, měřeno ceníkovou hodnotou, vzrostl v tomto období o více než 70 % oproti srovnatelnému období minulého roku. Na druhém místě se v prvních desíti měsících roku 2015  umístila kategorie whisky s celkem 13 450 reklamami. Dohromady činí inzerce na bylinné likéry a whisky v rámci lihovin naprostou většinu.

Podle monitoringu reklamy Nielsen Admosphere je z hlediska samotných značek jedním z největších skokanů letošního roku APEROL, který v prvních deseti měsících 2015 využil reklamu ve čtyřicetkrát vyšší ceníkové hodnotě, než ve srovnatelném období loňského roku. V absolutních hodnotách se umístil na třetím místě, za značkou STOCK a Tullamore Dew.

2015-11-30 13_17_45-151130_TZ Cenikova hodnota reklamy na lihoviny vzrostla mezirocne o petinu - Goo

S celkovým ročním výsledkem mohou ještě zahýbat poslední dva měsíce v roce, kdy lze v souvislosti s vánočními svátky očekávat nárůst v objemech využité inzerce. V minulém roce činila souhrnná ceníková hodnota v segmentu lihovin za listopad a prosinec celkem 28 % celkové částky roku 2014. V závěru roku obvykle množství inzerce roste.

O společnosti Nielsen Admosphere

Společnost Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je výzkumná agentura s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Pro elektronické měření médií vyvíjí vlastní technologie pod značkou SimMetry™. Věnuje se i marketingovému výzkumu (online průzkumy, CAWI, CATI průzkumy…) a analýze dat a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury se zázemím mezinárodní výzkumné společnosti Nielsen.

Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamy AIS, a společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.