Nielsen Admosphere: trh s reklamou v roce 2015 vzrostl o téměř 8 %

Podle monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere vykázal reklamní trh v roce 2015 téměř 8% růst oproti předchozímu roku. Nejvíce se na něm podílela televize, u níž zadavatelé využili reklamní prostor v hodnotě 35,5 miliardy korun. Navýšení je patrné i u rozhlasu. Tisk, stejně jako out-of-home média, v uplynulém roce stagnoval. (TZ)

2016-01-20 13_42_43-Start

Českému reklamnímu trhu se v loňském roce dařilo. Hlavním tahounem byla televize s inzercí v ceníkové hodnotě přesahující 35 miliard korun, díky čemuž udržela meziročně dvouciferný nárůst (+ 13,8 % v ceníkových cenách). Velký podíl mělo více než 40% navýšení počtu reklamních spotů – v roce 2015 jich byly odvysílány téměř 4 miliony.

O více než 300 milionů (5,3 %) vzrostla i ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v rozhlase.

„Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5% pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v doposud klíčovém segmentu deníků,“ doplnil výsledky monitoringu Tomáš Hynčica, obchodní ředitel Nielsen Admosphere.

Kompletní data mediatypu internet nejsou prozatím k dispozici. Nielsen Admosphere monitoruje display a videoreklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu tohoto roku v rámci pravidelné tiskové zprávy Sdružení pro internetový rozvoj. I zde lze očekávat potvrzení pozitivního trendu posledních let.

Doplňující informace:

Společnost Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Pro elektronické měření médií vyvíjí vlastní technologie pod značkou SimMetry™. Věnuje se i monitoringu reklamy, marketingovému výzkumu (online průzkumy, CAWI, CATI průzkumy…) a analýze dat a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury se zázemím mezinárodní výzkumné společnosti Nielsen.

Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.