Usertech rozvíjí pobočku v New Yorku, novým ředitelem bude Jan Fried z CzechInvestu

Loňský rok byl pro Usertech ve znamení nových obchodních příležitostí. V létě uzavřel CEO Usertechu Jan Beránek strategické partnerství s Hatchery, americkým inkubátorem B2B startupů, a na podzim založil pobočku v centru New Yorku. V obou případech mu pomáhal také Jan Fried, zahraniční zástupce Agentury CzechInvest v New Yorku. Ten po pěti letech budování sítě byznysových kontaktů pro české podnikatele přechází pracovat právě pro Usertech na pozici ředitele newyorkské pobočky. Jeho úkolem bude dojednávat podobná partnerství jako se to povedlo u Hatchery a rozvíjet další obchodní či investiční příležitosti. (TZ)

“V Americe oceňují zejména naši schopnost stavět startupy, nejde jen o agilní vývoj, ale o zastřešení celého procesu včetně analýzy uživatele a UX. Podobných projektů jsme dokončili desítky, taková zkušenost je vzácná i na globální úrovni,” říká Jan Beránek, zakladatel a CEO Usertechu, a dodává: “Těžko si představit zkušenějšího člověka na rozvoj obchodních aktivit na východním pobřeží než Honzu Frieda, navíc v kontextu startupů. Pět let reprezentoval Českou republiku, jsme nadšení, že nyní reprezentuje Usertech.”

Jan Fried působil v New Yorku od roku 2011 jako zahraniční zástupce Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest, která spadá pod Ministerstvo průmyslu a obchodu. V USA tak kromě lákání amerických investorů do Česka aktivně napomáhal českým firmám a podnikatelům vstoupit na americký trh a vytvořil komunitu úspěšných českých firem. V roce 2011 zároveň stál u zrodu CzechAccelatoru, projektu zaměřeného na rozvoj českých startupů v Americe.

“Spolupracoval jsem už s desítkami firem s ambicí působit na americkém trhu, málokterá z nich však měla tak dobré předpoklady pro úspěch a přijetí na trhu jako Usertech. Velmi si rozumíme také po lidské stránce, jsem nadšený z přístupu Usertechu – chuť posouvat věci o krok dál, přijímat výzvy, učit se,” říká Jan Fried, a dodává: “Chceme společně budovat silnou globální společnost, postavenou na českém talentu a kvalitě. Mám radost, že mohu takto navázat na svou práci a dále pomáhat budovat pomyslný obchodní most mezi USA a Českou republikou.”

Fried byl přítomný již u navazování spolupráce mezi Usertechem a Hatchery, inkubátorem B2B startupů, který do Prahy umístil kompletně technickou část svého byznysu. Na starost jí má právě Jan Beránek jako Chief Product Officer. Americká pobočka Usertechu má pak také s Hatchery v New Yorku společné sídlo, jen 100 metrů od známého Times Square.

Zatímco většina technologických firem míří do Silicon Valley, New York představuje obrovskou příležitost právě v oblasti B2B startupů, fintechu nebo projektů pro mediální domy. To však nebyl jediný důvod výběru amerického sídla, roli hrál i časový posun (Praha a New York mají překrývající se časové zóny, narozdíl od Kalifornie) a hlavně fakt, že Beránek spoluvlastní londýnskou kreativní agenturu Kliché Killers, která měla v minulosti sídlo právě v New Yorku, a tak má na východoamerickou metropoli rozsáhlé vazby.

—-

O Usertechu:

Usertech působí na trhu od roku 2009, začínal jako klasická digitální agentura, v současné chvíli využívá zkušenosti pro kompletní zajištění vývoje startupů. Kromě práce pro klienty vytváří také vlastní technologické projekty, například LensID nebo Traffika. Usertech tvoří téměř 70 zaměstnanců, pobočky má kromě Prahy a New Yorku také v čínském Šen-čenu.

V Usertechu posouváme dál hranice webových aplikací. Nejraději pracujeme na odvážných projektech, které nám dávají možnost využít zkušenosti z více než stovky projektů a zároveň zkoušet hledat nová řešení a nové technologie. Schopnost myslet mimo limity, znalost agilního vývoje, rychlého prototypování a důraz na UX nám dává možnost přijmout výzvy ve vyvoji startupů. To všechno dělá z Usertechu cílovou destinaci pro přední kreativní agentury a klienty, kteří hledají zkušeného průvodce ve světě digitálních technologií.