Češi se rozhodují dle bezpečnostní minulosti firem

Téměř dvě třetiny Čechů, konkrétně 62 %, by se vyvarovalo využití poskytovatele online služeb, který v nedávné době čelil incidentu se zabezpečením bankovních informací. Vyplývá to z  průzkumu Kaspersky Lab mezi jedenácti tisíci uživateli v řadě zemí, včetně Česka. (TZ)

Jen polovina respondentů (53 %) v Česku připouští, že by si vybrali poskytovatele finančních služeb nebo nakupovali v internetovém obchodě čistě na základě toho, že zavedl přídavná bezpečnostní opatření, aby tak ochránili své peníze nebo soukromá data. Průzkum také zjistil, že se jen 52 % dotázaných v ČR obává o zabezpečení dat společností, kterým sdělují své osobní a finanční informace (oproti loňsku jde pouze o 3% nárůst).

„Stále více zákazníků by rádo využívalo a spoléhalo se na mobilní bankovnictví a online platby. Náš průzkum zjistil, že by 35 % českých spotřebitelů využívalo online platby častěji, kdyby měli jistotu spolehlivého zabezpečení finančních transakcí. Je proto jasné, že poskytovatelé online služeb musí udělat více pro ochranu dat a transakcí, aby měli lepší vyhlídky na dlouhodobou ziskovost a dobrou pověst svého podnikání,“ řekl regionální manažer Kaspersky Lab Jan Sekera.

Kaspersky Lab vyvinula Kaspersky Fraud Prevention umožňuje bankám, finančním institucím a poskytovatelům online služeb zavést robustní a důkladná opatření bez dopadu na zákaznickou zkušenost nebo jednoduchost internetových transakcí. Řešení Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints plně chrání zákazníky a jejich zařízení před finančními podvody.

O společnosti Kaspersky Lab

Kaspersky Lab je mezinárodní společností, která se zabývá kybernetickou bezpečností a funguje již od roku 1997. Své rozsáhlé odborné znalosti kybernetických hrozeb využívá Kaspersky Lab při vytváření bezpečnostních řešení a služeb k ochraně podniků, kritické infrastruktury, vládních organizací a uživatelů po celém světě. Portfolio společnosti zahrnuje špičkové zabezpečení koncových bodů a specializovaná bezpečnostní řešení a služby sloužící k ochraně proti sofistikovaným a neustále se vyvíjejícím digitálním hrozbám. Technologie Kaspersky Lab chrání celosvětově více než 400 milionů uživatelů a 270 tisíc korporátních klientů. Více se dozvíte na www.kaspersky.cz.