Brno, 31. března 2016 – Unikátní vyhledávač levných letů Skypicker.com dosáhl v roce 2015 obratu více než 2,2 miliardy korun. Oproti loňskému roku tak zvýšil své tržby o 1 500 procent. Čistý zisk společnosti činil necelých 40 milionů korun. Brněnský start-up se tak zařadil k největším tuzemským prodejcům letenek, celkem jich v roce 2015 celosvětově prodal přes 1,7 miliónu. (TZ)
„Rok 2015 byl pro nás zlomový. Nejenže jsme vyrostli o stovky procent v obratu i v počtu zaměstnanců, ale podařilo se nám také navázat spolupráci s předními hráči na světovém trhu tak, abychom si zajistili růst i v roce 2016. Jedná se hlavně o spolupráci s jedničkou mezi vyhledávači na americkém trhu Kayak a společností Amadeus, díky které rozšíříme naši databázi letů o tisíce nových leteckých spojení po celém světě,” uvedl spoluzakladatel a autor myšlenky Skypickeru Oliver Dlouhý.
Přelomový rok 2015 znamenal pro Skypicker růst o stovky procent nejen v obratu, ale také v počtu zaměstnanců. Zatímco rok 2015 začínal Skypicker s třiceti lidmi, na konci prosince pro něj již pracovalo více než 330 zaměstnanců. Celkově Skypicker v roce 2015 zaměstnal 308 nových lidí.
„Začátkem roku 2015 jsme měli měsíční obrat něco málo přes milion eur. Dneska stejných čísel dosahujeme za den. Pokud udržíme podobný vývoj na rychle rostoucích trzích Asie, Pacifiku a Severní Ameriky, na konci letošního roku bychom mohli dosahovat obratu dvou milionů eur za den,” uvedla provozní ředitelka Skypickeru Lucie Brešová.
Nejvýrazněji Skypicker posílil v regionech jihovýchodní Asie, kde meziroční růst dosahoval několika tisíců procent. „Asijské trhy se rozvíjejí velice dynamicky, z roku na rok zaznamenaly skokový nárůst nejen v počtu odbavených cestujících, ale také v nabídce možných kombinací letů. V regionu APAC (Asie-Pacific, pozn. red.) jsme tak posílili počtem letů i nových aerolinek, abychom dokázali držet krok s poptávkou trhu,” vysvětlil Dlouhý.
Klíčovými trhy Skypickeru však nadále zůstávají anglicky mluvící země – Austrálie, Velká Británie a USA, jejichž podíl v roce 2015 představoval více než 27 % všech příjmů brněnské technologické firmy. Dalším důležitým regionem je Skandinávie, která si připsala pětinový podíl z celkového obratu. Čeští zákazníci pak tvořili pouze jedno procento z obratu Skypickeru.
Informace o Skypicker.com
Skypicker.com je inovativní celosvětový vyhledávač letenek, který se zaměřuje na kombinace nespolupracujících aerolinek, kde je schopen díky vlastnímu vyspělému technickému řešení vyhledávat unikátní letecká spojení a cenové nabídky letenek, které následně prodává se zárukou na navazující lety.
Skypicker patří k nejrychleji rostoucím technologickým firmám v regionu. První prodeje letenek zrealizoval v březnu roku 2013 v jednotkách kusů, zatímco dnes jeho měsíční obrat přesahuje 400 milionů korun. Meziměsíční růst obratu tak dosahuje desítek procent.
„Od počátku nechápeme Skypicker jako prostého prodejce letenek, ale jako službu. Chceme našim zákazníkům přinést takové kombinace možností leteckých spojení, které standardní vyhledávače nenabízejí a které jsou navíc příznivé pro zákazníkovu peněženku,“ tvrdí zakladatel Skypickeru, Oliver Dlouhý.