MAFRA spustila nový programatický formát Outstream

Mediální skupina MAFRA rozšířila po několika týdnech testování nabídku programatických reklamních formátů o formát videoreklamy Outstream. Jde o alternativu k Instream videoreklamě. Chová se tak, že se při čtení článku objeví videopřehrávač a reklamní spot se spustí přímo v těle článku. Po skončení reklamy se celý přehrávač zavře. Aktuálně je tento formát nasazen ve většině článků na portálu iDNES.cz a Expres.cz a má celkem k dispozici reklamní inventory o velikosti více než 5 milionů přehrání týdně.  (TZ)

Průměrná vyprodanost formátu je 28,4 %, průměrné CTR se pohybuje kolem 0,82 %. Zajímavá je délka kompletního přehrání reklamy, která se u 15vteřinového spotu pohybuje kolem 57 %.

„V programatickém prodeji reklamy vidíme tak jako ostatní hráči na trhu velký potenciál, snažíme se ve spolupráci s našimi partnery přicházet s novými formáty. V současné době přicházíme s nabídkou prodeje programatické reklamy nejen formou výprodeje, jak tomu bylo donedávna, ale i s nabídkou prémiových first look zobrazení reklamy. Outstream je prvním reklamním formátem v naší nabídce, který se bude prodávat výhradně programatickou cestou a v tuto chvíli prakticky znásobil nabídku našeho videoinventory,“ říká Jiří Otevřel, ředitel strategie obchodu, pod kterého programatický prodej reklamy v rámci mediální skupiny MAFRA spadá.

Outstreamová reklama je primárně dostupná v nákupní platformě Adform v rámci inventory „R2B2 Video & Branding”. Z pohledu inzerentů jde o stejné kreativy, které se používají pro nákup Instream videa. Inzerent má navíc možnost cílit pouze na outstreamové pozice, nebo je naopak vynechat. Nákup je možný jak přímou aukcí, tak formou Private dealu.