Cesta do kamenné prodejny vede přes online prezentaci

Průzkum společnosti Google, provedený Ipsos MediaCT a Sterling Brands, ukazuje, že nejčastěji vyhledávají lidé informace o zboží chytrými telefony, které je dovedou až do prodejen. Tři čtvrtiny zákazníků, kteří najdou potřebné informace na webu, si je přijdou ověřit do obchodu. Zboží si lidé často vybírají třeba během obědové pauzy. Následně zavolají do prodejny pro ověření, zda je skladem a po práci si ho jdou prohlédnout. Pokud vše sedí, uzavře se obchod a zákazník si veze nákup domů. (TZ)

Nezpochybnitelnou výhodou kamenných prodejen je zboží skladem, osobní přístup prodavačů a s ním související zákaznický servis. Zkušený prodavač nabídne radu, pomoc se zbožím při nakládání do auta, případně odvoz zboží až domů. Vstřícnost funguje i tak, že vám obchodník dá osobní kontakt pro případ dotazů i po zakoupení produktu.

Individuální přístup se cení

Člověk není totéž co chatovací okénko e-shopu nebo zákaznická linka. Hodně udělá už skutečnost, že se vám prodavač aktivně věnuje, zajímá se o vás a vaše specifické potřeby. Na místě tak můžete nejen dostat radu o tom, který produkt je pro vás osobně nejvhodnější, ale také si rovnou sepsat kalendář splátek, rychle vyřídit reklamaci nebo sjednat pojištění. Podle průzkumu uvítá 85% zákazníků individuální přístup, akce a slevy k dalšímu nákupu v konkrétním obchodě nebo exkluzivní nabídky – nabídky exkluzivního zboží, limitovaných edicí, nebo informace o zboží získané v předstihu. „Tento fakt potvrzuje i naše praxe z 80 poboček po celé České republice. “, říká Pavel Rusinský, PR manager ve společnosti OKAY elektrospotřebiče.

Zákazníci si často chodí pro radu

Internet je přesycen zbožím a s ním souvisejícími informacemi. Spotřebitelé se v nich však často nevyznají a neumí je správně interpretovat.  Popisy produktů bývají někdy zkreslené a nedůvěryhodné. Frustrující bývá i to, když si na stylizovaných fotografiích e-shopu prohlížíte produkt, který ve skutečnosti vypadá úplně jinak. V prodejně tyto problémy nenastanou. Zkušený personál rád vysvětlí, co jednotlivé parametry znamenají, a zda jsou v daném rozsahu vhodné právě pro vaše potřeby. Zboží vidíte na vlastní oči, takže odpadá i zklamání z upravených fotografií.

Víte co, kdy a v jakém stavu dostanete

Při troše smůly se vám může stát, že se zboží, objednané přes e-shop ztratí, rozbije nebo – v tom lepším případě – přijde později, než jste očekávali. To vám samozřejmě v prodejně nehrozí. Pokud však budete chtít, můžete si domluvit odvoz nákupu až domů, a to v domluveném termínu, který nejvíce vyhovuje vám, ne přepravci.

„S 80 pobočkami máme v České republice největší síť kamenných prodejen. To je přibližně 600 ochotných a odborně vyškolených prodavačů, kteří jsou připraveni poradit a pomoci každý den. Zákazníci oceňují zejména náš vstřícný přístup a rádi se k nám vracejí. Vnímají nás jako spolehlivého souseda.“, dodává Pavel Rusinský, PR manager ve společnosti OKAY elektrospotřebiče.