Případová studie: Kampaň RTB House pro slovenské O2 zvedla proklikovost na 0,35 %

Společnost RTB House spolupracuje od ledna minulého roku s telekomunikační firmou O2 Slovakia a její výkonnostní agenturou B2B Group. Technologie od RTB House umožňují jakémukoliv on-line obchodu, značce nebo výrobci spustit jemu přizpůsobené kampaně, které poskytují personalizovaný obsah jeho zákazníkům a to vše v reálném čase. Pro společnost O2 Slovakia RTB House spolu s B2B GROUP navrhla a realizovala kampaň, která zvedla míru proklikovosti na 0,35 %. Od začátku spolupráce do listopadu loňského roku počet zobrazovaných bannerů dosáhl až 5 500 000 měsíčně. (TZ)

Target audience

Telekomunikační průmysl je vysoce konkurenčním prostředím a mohou zde uspět jenom ti, kterým se daří udržet trvalou a konzistentní image značky. RTB House a B2B Group se proto v kampani pro O2 zaměřily nejen na uživatele s vysokou pravděpodobností konverze, ale také na ty, kteří jsou na webu “jen na návštěvě”. Investice do budování silného vztahu s těmito zákazníky se vyplatí v dlouhodobém horizontu. Klíčovou roli v úspěchu celé kampaně sehrála také společnost B2B Group, specialista na vyhledávače a výkonnostní marketing, která zajišťovala chod marketingové strategie.

Realizovaná kampaň je optimalizována tak, aby poskytla dostatečný objem návštěvnosti webu a zároveň naplnila určitý stupeň konvertibility. Díky tomu může klient úspěšně ovládat oba prodejní kanály – offline (poháněný návštěvníky webu) a online. RTB House v kampani pro O2 Slovakia cílila na uživatele podle jejich potenciálu nákupu. Uživatelé byli rozděleni do tří segmentů – návštěvníci, uživatelé se zbožím v košíku a ti, co už si něco koupili. Tomu byly přizpůsobeny použité bannery a celkové retargetingové strategie. Cílení na každý segment zvlášť pomohlo efektivnímu využití rozpočtu klienta k dosažení co nejlepšího výkonu.

“V O2 Slovakia se soustředíme jak na zákazníky, kteří nakupují online, tak i na ty, kteří si na internetu jen zjišťují informace o produktu, ale nákup většinou provádějí v kamenné prodejně. Pro tyto dvě skupiny je nejdůležitější široké spektrum informací o plánech a případných možnostech. Toto se v remarketingových kampaních RTB House podařilo naplnit. 61,5 % výsledných konverzí byly nákupy telefonních tarifů, zbytek se odrazil v nákupu samotných zařízení (telefony 36 %, tablety 2,5 %),” říká Anna Olvecká, online strategist z B2B Group.

“Příležitosti realizovat kampaň pro společnost O2 Slovakia si velmi ceníme. Díky našim zkušenostem můžeme přinášet optimální řešení i do oblastí jako jsou telekomunikace. Použili jsme tři sety klasických bannerů se speciálním tlačítkem. Díky nim se podařilo výrazně zvýšit míru proklikovosti. Dále se soustředíme také na zvýšení celkové míry konverze. Podle dosavadních výsledků věříme, že tato kampaň bude úspěšná,” říká Vladimír Houba, regionální ředitel RTB House s tím, že společnost plánuje další spolupráci s O2.

O RTB House

RTB House je globální technologická společnost specializující se na fullservisové retargetingové display reklamní kampaně tvořené přesně na míru každému klientovi.

Společnost vyvinula a implementovala svoji vlastní RTB (real-time bidding) technologii využívající sofistikované retargetingové scénáře, pokročilou segmentaci a optimalizaci v reálném čase. RTB House poskytuje svým inzerentům flexibilní možnosti při práci s jejich krátkodobými, střednědobými i dlouhodobými cíly, a to s orientací na maximální výkon.

RTB House působí ve více než 30 zemích s hlavními pobočkami ve Varšavě, Praze, Moskvě a São Paulu. První kampaň realizoval RTB House v roce 2012 a po třech letech dosáhl rentability. V současnosti zajišťuje 850 unikátních kampaní pro své klienty v Evropě, Asii a Latinské Americe. Tým společnosti sestává z více než 120 profesionálů – expertů, analytiků, specialistů na zákaznickou péči a developerů.

Více informací na: www.rtbhouse.com/cz.