Z vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA odchází k 1. září výkonný ředitel Milan Mokráň, který se vrací na Slovensko, kde bude v představenstvu sesterského vydavatelství Petit Press a.s. (skupina Penta vlastní 45 %) odpovídat za rozvojové projekty a regionální aktivity. (TZ)
„Milan Mokráň nastoupil do vydavatelské skupiny VLTAVA LABE MEDIA po změně vlastnické struktury vydavatelství. Jeho úkolem bylo připravit transformaci obchodního oddělení, marketingu a regionů. Jsem velmi rád, že jsem se při startu nového fungování společnosti mohl opřít profesionála, jakým Milan Mokráň je“, komentoval Mokráňův odchod Michal Klíma, generální ředitel VLTAVA LABE MEDIA, a.s. a dodal „Přeji Milanovi hodně úspěchů na „domácím poli“ a děkuji mu za práci, kterou pro mediální dům VLTAVA LABE MEDIA vykonal.“
„Po příchodu do vydavatelství koncem minulého roku se nám podařilo ve velice rychlém tempu restrukturalizovat klíčové úseky centrálního řízení a nastartovat vzestupný trend růstu tržeb. Fúzí tři společností (Vltava-Labe-Press, Astrosat Media, Dotyk, pozn. aut.), spuštěním transformace řízení regionálních divizí a restrukturalizace Deníku se má mise naplnila. Chci poděkovat všem zaměstnancům společnosti, kteří toto klíčové období zvládli na jedničku a chci popřát VLTAVA LABE MEDIA, jakožto mediálnímu domu s největším potenciálem na českém trhu, v jeho dalším rozvoji vše nejlepší“, řekl Milan Mokráň.
Mokráňovy kompetence v oblasti marketingu přebírá obchodní ředitel Petr Marek.
VLTAVA LABE MEDIA spouští od září transformaci řízení regionálních divizí a restrukturalizaci Deníků. Vydavatelství se bude koncentrovat na dění v okresech a změny v řízení povedou k uvolnění redakčních kapacit pro sběr a zpracování lokálních dat a to jak v digitální, tak v tištěné verzi.
Vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA má nové oddělení datové žurnalistky
V kolika letech má dítě dostat svůj první mobil, nebo jak je to se zákazy mobilních telefonů ve školách. To je premiérové téma oddělení datové žurnalistiky a vizualizace dat, které v redakci Deníku od 1. září vytvořilo vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA.
Datová žurnalistika je novinařina, jež k tvorbě obsahu využívá velké množství numerických dat. Jedná se o světový trend, podobná oddělení mají například BBC, The Washington Post, The Wall Street Journal a další prestižní média.
„Datažurnalistika v pojetí Deníku bude stát významně na sběru vlastních multimediálních dat v regionech, ale rovněž bude pracovat s běžně zveřejňovanými statistikami, průzkumy. Bude založena na infografikách. Kromě vlastního týmu, bude naše vydavatelství využívat i externí zdroje. Domluvili jsme se mimo jiné na spolupráci s projektem Česko v datech,“ řekl Roman Gallo, ředitel redakcí Deníku.
Datažurnalistický tým, který vede zkušený novinář Aleš Vojíř, který v minulosti pracoval jako zástupce šéfredaktora v týdenících Ekonom a Týden, bude vedle tvorby vlastních témat sloužit jako podpora kolegů z redakce při efektní vizualizaci faktografických informací. Při zpracování témat vzešlých z dílny datatýmu budou výstupy vznikat v úzké spolupráci s redaktory Deníku.
„Jednoznačný důraz budeme klást na regionální data. Máme 71 mutací Deníku a nejhustší síť novinářů rozprostřenou ve všech okresech, kteří nám mohou sbírat data,“ uvedl Aleš Vojíř, vedoucí oddělení.
Výsledky práce oddělení datové žurnalistiky a vizualizace dat můžete sledovat na Twitteru @denikdata.
Deníky mění v první školní den své logo
Regionální Deníky „přivítají“ nový školní rok speciálním logem se školním motivem. Od relaunche Pražského deníku je to již potřetí. První příležitostné logo vyšlo 14. července a vztahovalo se k obsahu letní přílohy Deníku. Podruhé Deníky používaly speciální logo během Letních olympijských her v Riu. Autorem loga je opět artdirector Jiří Bušek.
O VLTAVA LABE MEDIA
VLTAVA LABE MEDIA a.s. je druhé největší české vydavatelství s tržním podílem 17 % na českém trhu a od listopadu 2015 je součástí investiční skupiny Penta. Do skupiny patří i největší slovenské vydavatelství News & Media Holding. VLTAVA LABE MEDIA vydává Deník, nejčtenější nebulvární deník v České republice a lifestylové tituly Glanc, Story, Gurmet, Kondice, National Geographic, dvouměsíčník Kreativ Praktická žena, tradiční tituly Týdeník Květy, Vlasta, Překvapení, Magazín Šíp a měsíčník Dům a zahrada. VLTAVA LABE MEDIA vydává největší počet televizních časopisů TV magazín, TV star, TV mini, TV expres, TV sport a Křížovkářský TV magazín. Od roku 2015 také magazín Dotyk. Součástí portfolia jsou i onlinové tituly www.denik.cz, www.dotyk.cz, www.kafe.cz a www.cars.cz.
K 1. červenci 2016 došlo fúzí ke sloučení vydavatelství VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., Astrosat Media s.r.o. a Tablet Media, a. s.