Nákupy Čechů potvrzují trend – dovolenou hledáme hlavně v tuzemsku

Hrozba terorismu v oblíbených destinacích, silné euro, nebo virus Zika. To jsou některé z hlavních důvodů, proč čeští turisté místo exotičtějších dovolených vybírali letos v létě z bližších variant, nebo do zahraničí necestovali vůbec. Tento trend potvrzuje i meziroční nárůst prodejů turistického vybavení, jako jsou stany, spacáky a drobné vybavení. (TZ)

Výrazný pokles zájmu o severoafrické destinace jako Egypt nebo Tunisko, opatrnost s nákupem dovolené v Turecku. To je situace, kterou letos hlásí většina českých cestovních kanceláří. Ani exotičtější destinace v jižní Americe neprožívají boom, protože turisty straší virus Zika. A když se k tomu přidá silné euro, mnoho lidí si raději ušetří nervy i peněženku a zůstane jednoduše doma, v České republice.

Potvrzuje to i nárůst nákupů outdoorového vybavení, kol, nebo in-line bruslí. „Nejvíc nás při meziročním srovnání překvapily stany a spací pytle. Konkrétně nám spacáky poskočily o 110% ve srovnání s rokem 2015. Zároveň se zvýšil zájem o sportovní vybavení, kola, brusle, nebo hole pro nordic walking. Krásně se nám to ukazuje třeba na statistikách z e-shopu, kde výrazně roste prodej v podstatě veškerého sortimentu, který je potřeba k aktivnímu trávení dovolené,“ říká generální ředitel Hervis Sports Karel Bárek.

Všechno tak napovídá tomu, že se lidé z Česka letos příliš nevzdálili a raději vyrazili na tuzemské cyklostezky, nebo do hor. „Největším skokanem v našem sortimentu byly letos plynové vařiče. Ve srovnání s předchozím rokem jsme zaregistrovali nárůst o 420%. O stovky procent ale rostlo i další vybavení, například lékárny rostly o 337% a nože o 323%,“ popisuje Bárek.

Kromě těchto „premiantů“ v sortimentu Hervisu však rostlo téměř veškeré outdoorové a sportovní vybavení. „Prodeje nám rostly u raket na stolní tenis i badminton, a to o vysoké desítky procent. Lidé prostě vykoupili vybavení na sporty, které si užijete v českých kempech, nebo na chalupě,“ uzavírá Bárek.