Rychlá Pokladna čelí náporu hostinských i po startu EET

Navzdory skutečnosti, že povinnost elektronické evidence tržeb (EET) pro gastronomii odstartovala včera, registruje poskytovatel pokladních systémů Rychlá Pokladna stále enormní zájem majitelů restaurací o řešení EET. (TZ)

Podle Pavla Friedricha, jednatele společnosti One Pub, která pokladní systém pro gastronomii Rychlá Pokladna vyvinula, se poptávka v posledních dnech nesnížila, spíš naopak. Potvrzuje se tak skutečnost, že někteří provozovatelé v gastronomii EET doposud vůbec neřešili nebo problém odložili až na poslední chvíli. „Jen v první prosincový den jsme registrovali více než dvě stovky objednávek,“ uvedl Pavel Friedrich.

Někteří restauratéři tak své podniky zřejmě dočasně zavřeli a nyní systém EET narychlo řeší. Druhou možností je, že riskují a svoji hospodu budou pár dní provozovat „na černo“. Obchodní zástupci a členové servisního týmu se přitom v několika případech setkali i s kuriózní situací, kdy si někteří restauratéři pořídili pokladní systém pro EET již před řadou měsíců, ale teprve včera jej „vyndali ze skříně a vybalili z krabice“. A poté samozřejmě kontaktovali dodavatele s urgentní žádostí o jeho zapojení a zprovoznění. „Zaznamenali jsme dokonce pána, který má tři různé produkty, ale ani u jednoho nezačal do prosince řešit jeho zapojení,“ dodal Pavel Friedrich.

Rychlá Pokladna již měsíc před startem EET přešla na 24 hodinový režim, v jehož rámci jsou zástupci firmy zákazníkům k dispozici nepřetržitě. Ale i tak čelí call centrum společnosti mimořádnému náporu. „Jen za 24 hodin prvního prosincového dne jsme odpovídali na 386 dotazů. A to nejen od našich klientů, ale i od lidí, kteří systém Rychlá Pokladna vůbec nemají,“ uvedl Pavel Friedrich. Navíc některé požadavky klientů jsou minimálně neobvyklé. Jednou z prvních v brzkých ranních hodinách 1. prosince například byl dotaz na možnost antidatování účtenky ze svatby, která se konala právě na přelomu 30. 11. a 1. 12.

Pavel Friedrich zároveň upozornil na to, že podobně hektické a možná ještě náročnější období nastane před startem povinnosti EET pro segment maloobchodu od března 2017. Subjektů, kterých se bude povinnost nově týkat, je totiž ještě mnohem více. „Doporučuji proto všem maloobchodníkům, aby začali řešit EET s větším předstihem. Ideálním obdobím je počátek příštího roku, kdy budou mít hotové inventury a budou mít čistý stůl,“ soudí Pavel Friedrich.

Rychlá Pokladna je jedním z předních poskytovatelů pokladních systémů v České republice. Produkt je určen především pro gastronomii a nabízí různé modifikace vhodné pro malé hospůdky či kavárny, ale i pro velké restaurace, diskotéky či kluby.

Projekt Rychlá Pokladna nastartoval své první krůčky již před lety. Zakladatelé firmy Pavel Friedrich a Aleš Vaněk při svých dlouhodobých kontaktech s gastronomickými zařízeními na vlastní kůži cítili problémy spojené s jejich provozem. A to jak z pohledu zákazníka, tak především z pohledu majitele či provozního, který chce mít vše organizačně i finančně pod kontrolou a nechce trávit dlouhé hodiny při inventurách, objednávkách či doplňování skladu. A dospěli k názoru, že všechny tyto aspekty by bylo nejlepší řešit jediným všestranným systémem, který vše rychle namarkuje, zrychlí inventuru pomocí vážení alkoholu a dokonce sám navrhne objednávku i ji naskladní. Tento pohled se stal základem dnešní Rychlé Pokladny.