Českými médii a veřejností proběhl již pátý ročník mezinárodní vzdělávací akce Den bez dluhů, který v ČR již tradičně připadá na 15. listopadu. Cílem této akce, jejímž organizátorem je společnost KRUK, je pomocí bezplatného osobního poradenství upozornit na rostoucí zadluženost lidí, na rizika spojená s dluhy a poskytnout zájemcům informace, jak řešit dluhové potíže, exekuce, insolvenci nebo domácí rozpočet. (TZ)
O komplexní zajištění celé akce, včetně informací pro média a doprovodných kampaní ukončených tento týden, se letos postarala komunikační agenturaMove up, které se povedlo překonat minulé ročníky jak z hlediska počtu oslovených osob, tak i mediálního pokrytí. „Díky strategickému partnerství s Úřadem práce ČR mohla akce cíleně proběhnout především v regionech s největší zadlužeností a nezaměstnaností – na více než 30 pobočkách ÚP se nám proto podařilo oslovit rekordní počet lidí, kteří reálně řeší problémy se zadlužeností,“ upřesnil Ivan Lukáš, ředitel agentury Move up.
Součástí Dne bez dluhů je každoročně rovněž unikátní průzkum, který letos přinesl zjištění, že polovina Čechů má problém s nečekanými výdaji. Tato a další zajímavé informace z rozsáhlého výzkumu zaujaly v porovnání s minulými ročníky největší počet českých médií – reportáže byly mj. publikovány v nejprodávanějším denním tisku, odvysílány v hlavním zpravodajství čtyř největších českých televizních stanic a do éteru zazněly i z několika rozhlasových stanic.
Move up souběžně zajistil úspěšný průběh akce také na Slovensku, kde probíhá pod názvem Deň bez dlhov. V letošním čtvrtém ročníku se povedlo oslovit i sociálně vyloučené romské komunity a lidi bez domova díky spolupráci s Človekem v ohrození, neziskovou organizací Depaul Slovensko a Domovem sv. Jána z Boha.