Technologické firmy můžou opět získat poukaz na spolupráci s kreativci

Prezentaci firem a jejich produktů či služeb navenek podpoří už podruhé Kreativní vouchery Brno. Technologické firmy z jižní Moravy se můžou do projektu přihlásit od 2. ledna. Město Brno jim dá na společné realizace prostřednictvím Jihomoravského inovačního centra až 100 tisíc korun. Výzva je otevřená do 17. února. (TZ)

Efektivnější marketingová strategie, přívětivě navržená zákaznická zkušenost i svižné prezentační video. I tak můžou vypadat výstupy ze spolupráce s kreativními profesionály. Co pro to musí firmy udělat? Firma se zaregistruje na stránkách projektu, absolvuje seminář o spolupráci s kreativci a jednoho z nich si vybere. Společně vytvoří návrh spolupráce a firma ho nahraje na web JIC. V dubnu pak zástupci Brna a JIC vylosují až padesátku firem, které získají poukazy, tedy proplacení 75 % nákladů (maximálně ale 100 tisíc korun).

Zúčastnit se můžou všechny jihomoravské technologické firmy. Těmi je myšlený malý nebo střední podnik s méně než 250 zaměstnanci a oborem podnikání v pokročilých strojírenských a výrobních technologiích, vývoji softwaru a hardwaru, výrobě přesných přístrojů, technologiích pro letecký průmysl či působící v oblasti léčiv, lékařské péče a diagnostiky. „Jedná se o prioritní obory Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje. Jsou to obory, na kterých Brno i jižní Morava staví svou konkurenceschopnost. Právě podpora kreativních oborů se regionu dlouhodobě vyplácí a proto město podporuje ze svého rozpočtu projekt Kreaticních voucherů Brno, které mají za cíl stimulovat firmy k úspěšné prezentaci produktů a služeb navenek,“ vysvětluje náměstek primátora města Brna pro oblast Smart city Jaroslav Kacer.

Letos mají firmy šanci požádat o voucher už podruhé. V loňské pilotní výzvě toho využila brněnská společnost věnující se IT službám. „Poptávali jsme texty o našich službách. Nevznikaly ale tak, že by si někdo sedl a napsal je. Copywriteři nás místo toho posadili do zasedačky a prostřednictvím workshopu se nás snažili podrobně poznat a přivést k tomu, abychom si sami mohli uvědomit benefity, které zákazníkům dáváme. Jako technikovi, který nerozumí kreativním procesům, by mi spolupráce přišla zdlouhavá a drahá, ale teď chápu její hodnotu a vyplatila by se mi i bez voucheru,“ shrnuje ředitel společnosti CDC Data Luboš Strapina. Jeho společnost spolupracovala s copywritery ze společnosti Pábení.

Zmíněnou společnost a dalších více než sto kreativců, ze kterých si můžou firmy vybrat partnera ke spolupráci, najdou zájemci v kreativní galerii na internetových stránkách projektu. Do ní se mohli zaregistrovat prověření profesionálové, kteří se na trhu pohybují minimálně tři roky. Pochází z oborů jako je grafika, design, marketing, copywriting, design služeb, tvorba webových stránek, ale i fotografie nebo práce s videem, hudbou a zvukem.

Na poukazy věnovalo 4 miliony korun město Brno a dalo je na starost JIC (Jihomoravskému inovačnímu centru) jakožto organizaci zřízené na podporu inovativního podnikání v kraji. Podrobnosti k projektu jsou na adrese www.jic.cz/kreativni-voucher nebo u projektové manažerky Kreativních voucherů Brno Haliny Jílkové na jilkova@jic.cz.

JIC (Jihomoravské inovační centrum) www.jic.cz

JIC (Jihomoravské inovační centrum) podporuje lidi ve vytváření a rozvoji firem, které mění svět. Jeho služby využívá každoročně přibližně stovka  firem, ať už ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucího startupu i zavedené technologické firmy.  Začínající společnosti, které prošly programy JIC, už vytvořily více než 1 400 nových pracovních míst a další stovky míst v navazujících službách. Za 13 let své existence nastartoval JIC téměř 360 spoluprací mezi vědci a firmami. Těmito a dalšími aktivitami pomáhá JIC zvyšovat konkurenceschopnost jižní Moravy a budovat z ní jeden z nejinovativnějších regionů Evropy.