ANIMAL EYE bojuje proti množírnám domácích zvířat

Česká republika platí spolu se Slovenskem a některými dalšími východoevropskými státy za hlavní vývoznu psů a koček pro celou Evropu. Nezisková organizace ANIMAL EYE na tento ohavný množírenský byznys upozorňuje nově vytvořenou kampaní, kterou pro tyto účely nafotil známý fotograf Goran Tačevski. Kampaň pro organizaci vytvořila komunikační agentura Publicis Prague a mediální prostor zajistila agentura Zenith, obě spadající do skupiny Publicis One. (TZ)

stop-mnozirnam-1

Pořizování domácího mazlíčka s sebou nese spoustu nelehkých úkolů již od samotného rozhodnutí, kde si psa pořídit. Existuje spoustu seriózních chovatelů, kteří respektují pravidla chovu a u kterých si možná připlatíte, nicméně budete mít k dispozici průkaz původu psa a snížené riziko jakýchkoliv zdravotních komplikací. Ty by mohly nastat, pokud vezmete tento výběr na lehkou váhu a budete se na koupi snažit ušetřit co nejvíce peněz. Na internetu naleznete spoustu nabídek psů za příznivou cenu.

Prodej zvířat přes internet tvoří zhruba 10 % z celého evropského trhu a očekává se, že v budoucnu uvedené procento ještě poroste. „Tato čísla jsou opravdu alarmující. Za účelem snazšího postihu podvodné a klamavé činnosti poškozující spotřebitele v anonymním internetovém prostředí hodlá ANIMAL EYE zavést mechanismy umožňující monitorovat inzertní portály a další komunikační kanály, prostřednictvím kterých se uskutečňuje prodej zvířat. Získané informace budou systematicky analyzovány a vyhodnocovány, tak aby bylo možné zachycovat podvodnou činnost již v zárodku,“ uvádí předsedkyně neziskové organizace ANIMAL EYE advokátka Zuzana Rennerová.

1-stop-mnozirnam 1-stop-mnozirnam-2

Lidé, na jejichž lákavé inzeráty na internetu denně narážíme, mají však k chovatelům daleko. Tito množitelé pouze využívají zájmu veřejnosti o módní trendy a nabízejí štěňata těch plemen, která jsou momentálně v oblibě. Mnohdy sice avizují i průkaz původu (PP), ale většinou výrazně nižší cenou štěňat bez PP lákají zájemce, kteří se na koupi svého budoucího mazlíčka snaží maximálně ušetřit a přijde jim zbytečné utrácet za nějaké „papíry“. Což je přesně to, oč v takovýchto množírnách jde – nejsnazší výdělek s nejnižšími náklady.

V případě množíren se rozhodně nedá mluvit o chovu. Psi tu pobývají v otřesných podmínkách v malých klecích, bývají zbídačení, vyhublí a často i nemocní. Chybí jim dostatek kvalitního krmiva i vody či jakékoliv péče. Fena zde představuje pouhý zdroj příjmů. Neexistuje tu žádná lékařská péče ani kontrola nad samotným množením, takže se mezi sebou často kříží jedinci blízce příbuzní nebo nemocní, což má samozřejmě dopad i na zdravotní stav štěňat. Ta, když nejsou vhodná k prodeji či se je prodat nepodaří, končí často v útulcích či pohozená na ulici nebo jsou usmrcena. Stejný konec čeká i feny, které nejsou schopny další reprodukce.

Pokud přemýšlíte o pořízení mazlíčka, obracejte se opravdu pouze na ověřené chovatele. Možná si připlatíte, ale nejde tu jen o nějaký průkaz původu, jde o psychický a fyzický stav vašeho mazlíčka, který by v nejhorším případě s vámi nemusel pobýt příliš dlouho. Koupí štěněte z množírny navíc podporujete nelidské podmínky, ve kterých jsou psi drženi. A každý živý tvor si zaslouží péči a lásku.

ANIMAL EYE se zaměřuje i na další oblasti hájení práv a zájmů zvířat, které v současné chvíli nejsou v České republice adekvátně pokryty – důsledné uplatňování zákonů v praxi, pomoc se soudními a správními řízeními, odhalování podvodů a jiné protiprávní činnosti v oblasti prodeje a chovu zvířat.

Organizace ANIMAL EYE

Vznik organizace ANIMAL EYE podnítilo znepokojení nad neutěšeným stavem ochrany domácích zvířat v České republice a řada mediálně známých kauz množíren psů, které fungují čistě za účelem maximalizace zisku. Česká republika platí spolu se Slovenskem a některými dalšími východoevropskými státy za hlavní vývoznu psů a koček pro celou Evropu. Organizace ANIMAL EYE navazuje na činnost zavedených ochranářských organizací a portfoliem aktivit poskytuje podporu v oblastech, které nejsou v České republice adekvátně pokryty.

Více informací o kampani získáte na Facebooku Publicis Prague nebo na www.animaleye.cz.