Růst tržeb o 40 procent a o dvě nuly vyšší řád zakázek. To jsou výsledky koučinkového programu JIC PLATINN, který absolvovala jihomoravská společnost CDC Data. Svůj obchodní tým vložila do rukou experta JIC, který pomohl přenastavit model fungování celého týmu. Díky zrychlení růstu firma nabírá pět nových zaměstnanců. (TZ)
Společnost CDC Data začínala před dvaceti lety v Mikulově jako malá regionální firma. Ambice po celorepublikovém působení se začaly plnit v roce 1998, kdy firma otevřela první pobočku v Brně a v roce 2002, kdy přibyla pobočka v Praze. Dnes už má poboček šest a pracuje pro pivovary Heineken, Českou televizi, 1. lékařskou fakultu Karlovy univerzity, Kongresové centrum Zlín nebo břeclavské Vodovody a kanalizace. Nabízí jim outsourcing IT oddělení, což je vychází levněji než stavět svůj vlastní tým techniků.
Ani po dvaceti letech na trhu ale firma svůj potenciál nevyužívala naplno. „Jádrem naší firmy jsou informační služby, firma proto měla tendenci přemýšlet více technicky než obchodnicky. Stále jsme přemýšleli, jak vylepšovat produkty, ale méně jsme řešili, jak a komu je prodávat,“ popisuje identifikovanou brzdu v růstu firmy jednatel společnosti CDC Luboš Strapina. V rámci programy JIC PLATINN firma začala spolupracovat s expertem Milanem Pařilem, jehož úkolem bylo definovat obchodní strategii a systematizovat řízení obchodu.
Důležité bylo zlomit v obchodnících fixaci na jisté, ale rozsahem malé zakázky, které společnost jako takovou neposouvaly dál. Expert pomohl přenastavit motivační systém tak, aby se obchodníci nebáli oslovovat větší a pro firmu zajímavější klienty, ale zároveň byli ochotni mezi sebou spolupracovat navzájem. Zavedené menší zákazníky se tak díky novým procesům a cílům nyní daří předávat juniorům a tým spolu ochotně kooperuje. Přenastavení obchodu se už po prvních měsících nového fungování podepisuje na vzrůstajících tržbách a nových klientech, kteří čerpají služby nikoliv za dřívější stovky tisíc korun ročně, ale v některých případech i v řádu desítek milionů korun za rok.
„Majitelé zavedených firem se často zdráhají pustit k rozhodování lidi zvenčí, kteří se ale můžou na chod firmy podívat okem někoho se zkušeností z mnoha jiných organizací a týmů. To pomáhá najít skutečně nejlepší řešení a dodává klientovi odvahu udělat i větší změny či inovace,“ popisuje přínos zapojení pohledu zvenčí expert na strategické a změnové řízení z konzultační agentury Inpram Milan Pařil. Tyto bariéry se snaží JIC překonat pečlivým výběrem profesionálů, kteří mají v kariéře úspěšný byznys a touhu pomoci v cestě za úspěchem dalším podnikatelům. Prvních čtyřicet konzultací je navíc pro firmu zdarma.
Do programu JIC PLATINN může vstoupit malá nebo střední jihomoravské firma. Zástupci JIC ji propojí s konkrétním expertem podle tématu, ve kterém potřebuje společnost inovovat. „Jižní Morava má spoustu nadějných technologických firem, jejichž růst si zaslouží popostrčit. Daří-li se zdejším firmám, vytvářejí stabilní pracovní místa a vracejí do krajské kasy významnou část ze svých příjmů. Z úspěchu lokálních firem pak těží celý kraj,“ poukazuje na důležitý rozměr JIC PLATINN iniciátor programu Jindřich Weiss. Do programu se lze hlásit průběžně po celý rok.
CDC Data http://www.cdc.cz/
Firma CDC Data s.r.o. nabízí služby systémového integrátora pro IT infrastrukturu s důrazem na poskytování kvalitních servisních služeb. Společnost má sídlo v Brně a zaměstnává v celé republice přibližně 50 pracovníků, kteří působí na šesti samostatných pracovištích. Firmám tak umožňuje outsourcovat služby jako je správa informačních systémů, úložišť dat, archívu, síťové infrastruktury i tiskových řešení. Dispečink pro své klienty má k dispozici 24 hodin denně. Firma byla čtyřikrát finalistou soutěže Firma roku v rámci Jihomoravského kraje.
JIC (Jihomoravské inovační centrum) www.jic.cz
JIC (Jihomoravské inovační centrum) podporuje lidi ve vytváření a rozvoji firem, které mění svět. Jeho služby využívá každoročně přibližně stovka firem, ať už ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucího startupu i zavedené technologické firmy. Začínající společnosti, které prošly programy JIC, už vytvořily více než 1400 nových pracovních míst a další stovky míst v navazujících službách. Za 13 let své existence nastartoval JIC téměř 360 spoluprací mezi vědci a firmami. Těmito a dalšími aktivitami pomáhá JIC zvyšovat konkurenceschopnost jižní Moravy a budovat z ní jeden z nejinovativnějších regionů Evropy.
JIC PLATINN www.jic.cz/platinn
JIC PLATINN je program pro zavedené technologické firmy z Jihomoravského kraje. Skrze konzultace s vybraným expertem získávají nový pohled na svůj byznys a také konkrétní plán aktivit vedoucích k dalšímu růstu. Společnost nejprve absolvuje analýzu inovačních příležitostí. Díky ní JIC zjistí, ve kterých oblastech je silná a kde má naopak rezervy. Následuje tzv. 1. fáze, ve které s expertem naplánuje firma plán potřebných změn. Pokud potřebuje pomoci i s realizací změn, může pokračovat do tzv. 2. fáze. Inovační analýza i prvních 40 hodin konzultací s expertem je pro firmy zdarma. Ve fázi implementace inovačního projektu můžou společnosti navázat dalšími 80 hodinami konzultací a na které přispívají 50 procent nákladů. Do této fáze mohou firmy vstupovat opakovaně.