Lidl vyvezl české výrobky za 5,3 miliardy korun

Export českých výrobků prostřednictvím Lidlu v uplynulém roce stoupl – v počtu dodavatelů, počtu zemí i v objemu. Více než 135 výrobců vyvezlo své produkty do prodejen Lidl ve 23 zemích Evropy v hodnotě 5,3 miliardy korun. Oproti roku 2015 se jedná o nárůst o 15 %. (TZ)

Čeští výrobci vyvezli své výrobky pod privátními značkami společnosti Lidl v loňském roce do 23 zemí Evropy. Největšími odběrateli jsou již tradičně Slovensko, Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, ale i Švédsko, Španělsko, Velká Británie, Irsko nebo Řecko, Portugalsko či Kypr. Nově se letos české výrobky objevily například v Německu, Francii, Švýcarsku nebo Litvě.

Mezi největší vývozce patří společnosti Krahulík – Masozávod Krahulčí, a.s., LE & CO – Ing. Jiří Lenc, s.r.o., Steinhauser, s.r.o., Mlékárna Žirovnice, spol. s r.o. (Alimpex Food), Alimpex – Maso, s.r.o., Pivovary Lobkowicz Group, a.s. nebo Mocca, spol. s r.o., Ekofrukt Slaný, spol. s r.o. či Bonavita, spol. s r. o.

Mnoho dodavatelů spolupracuje se společností Lidl dlouhodobě. Tato spolupráce na ně na jedné straně klade vysoké nároky v oblasti kvality i požadovaného objemu dodávek, na druhé straně jim však především v oblasti vývozu zboží do zahraničí výrazně pomáhá.

Tuto spolupráci hodnotí pozitivně i společnost ALIMPEX-MASO s.r.o. : „Oceňujeme, že Lidl umí naše výrobky prodávat nejen na tuzemském trhu, ale i v zahraničí. Díky Lidlu prodáváme české paštiky i na netradičních trzích jako je Finsko nebo  Velká Británie,“ komentuje export prostřednictvím Lidlu jednatel společnosti, Petr Egrt.

* objem vývozu v nákupních cenách

O společnosti Lidl

Společnost Lidl otevřela prvních 14 prodejen v České republice v červnu 2003. V průběhu jejího působení na českém trhu rozšířila obchodní síť na 233 prodejen. Blízkost prodejen k zákazníkům a jednoduchost prodeje jsou základem úspěchu společnosti. Prodejny Lidl jsou specifické svou vysokou funkčností, účelovostí, příjemným a čistým prostředím. Jasné a přehledné rozdělení jednotlivých uliček umožňuje zákazníkovi rychlou a jednoduchou orientaci.

Filosofie prodeje společnosti Lidl je založena na vlastních produktech prodávaných pod vlastními značkami. Veškerý sortiment zboží podléhá neustále přísné kontrole kvality a pouze dodavatelé, kteří tyto vysoké normy kvality splňují, mohou své zboží do Lidlu dodávat. Důležitou zárukou čerstvosti všech potravin je krátká dodací cesta a okamžitá překládka zboží.

Společnost Lidl pro své zákazníky připravuje pravidelné tematické týdny. Kromě potravinářského sortimentu jsou v rámci těchto akcí nabízeny také potřeby pro domácnost, kancelář, sport, zábavu nebo kutilství.

Více informací naleznete na:

www.lidl.cz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika