Nárůst investic do reklamy ve vyhledávání každým rokem roste. Výkonnostní agentura PerformicsB2BGroup, která je součástí komunikační skupiny Publicis One, porovnala průměrné ceny za proklik (CPC) ve vyhledávání na Google za rok 2016 za nonbrandované kampaně v jednotlivých segmentech neboli v cílení na obecná klíčová slova, která neobsahují klientovu značku.
Pro každý segment bylo stanoveno deset nejvyhledávanějších klíčových slov, na základě kterých bylo váženým průměrem vyvozeno průměrné CPC (cena za proklik) pro dané odvětví. Je běžné, že ve finančním odvětví jsou ceny za proklik nejdražší, proto nejvyšší CPC ze srovnávaných oborů má dle infografiky segment půjček (98,60 Kč) a pojištění (54 Kč). Nejlevnější proklik pak mají lékárny (2,79 Kč) a knihy (2,74 Kč).
Zajímavé na celé případové studii je srovnání ceny za proklik mezi českým a slovenským trhem. Velký rozdíl najdeme u segmentu hotelů, v němž se cena za proklik na Slovensku pohybuje v průměru okolo 6,35 Kč oproti České republice, kde je cena čtyřnásobně vyšší, a to 46,13 Kč. Další velký rozdíl je také v segmentu půjček, kde je cena za proklik na Slovensku o několik desítek korun nižší (55,58 Kč) než v ČR, kde je na zmiňované nejdražší pozici.
„Případovou studií jsme chtěli poukázat na průměrnou cenu prokliku (CPC) v nejzajímavějších segmentech na českém a slovenském trhu. Měla by sloužit společnostem, které vstupují na trh, respektive chtějí porovnat vlastní dosáhnuté CPC s průměrem na trhu. Každoročně se CPC zvyšuje (cca o 10–20 % dle daného segmentu), hlavním důvodem meziročního nárůstu je konkurence, dalším faktorem může být kvalita reklam,“ říká Daniel Zaiček, business development director společnosti PerformicsB2BGroup.
O agentuře Performics
Agentura Performics je největší výkonnostní agentura na světě. V České republice působí Performics od června 2012, v roce 2015 se spojila s jednou z největších tuzemských agentur B2B Group, která působí jak v Česku, tak na Slovensku, kde je lídrem v segmentu výkonnostních agentur.
Agentura zajišťuje servis v oblasti performance marketingu – SEM (reklama ve vyhledávačích), SEO, OneSearch (propojení SEO a SEM), výkonnostní marketing v display reklamě, na sociálních sítích, v mobilních telefonech a tabletech.