Praha, 27. července 2017 – Nákup a prodej produktů prostřednictvím webových stránek dnes představuje automatickou součást každodenně uskutečněných obchodů u velké části spotřebitelů. Prodej s využitím webové prezentace není pouze doménou běžného spotřebního zboží, ale tvoří základ také pro prodej automobilů. Společnost AAA AUTO začala s rozvojem on-line obchodování už v roce 1998, kdy spustila první webovou prezentaci. O pouhé čtyři roky později se web www.aaaauto.cz stal nejnavštěvovanější automobilovou stránkou u nás.
Stránky www.aaaauto.cz jsou důležitým prodejním nástrojem automobilů v AAA AUTO. Čtyři pětiny zákazníků si takto předvyberou svůj automobil a výběr buď konzultují s operátory Kontaktního centra společnosti, nebo rovnou navštíví nejbližší pobočku největšího prodejce ojetin. „V dnešní době patří webová prezentace ke strategickým nástrojům každé společnosti a s příchodem chytrých telefonů jsme se zaměřili i na provázanost hlavního webu s mobilní verzí,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. On-line nabídka automobilů je zásadní pro prodej automobilů zahraničním zákazníkům mimo země, kde AAA AUTO aktuálně působí. Zvyšuje se i podíl zákazníků, kteří
si automobil přes internet nejen vyberou, ale rovnou i koupí.
AAA AUTO v průběhu let spustilo webové prezentace pro všechny země, ve kterých působí. Spolu s expanzí roste návštěvnost nejvíce na polské verzi webu, letos o 48 %. Stránky AAA AUTO prošly v roce 2012 kompletním redesignem s důrazem na celkové zjednodušení on-line výběru vozidel
a vytváření nových nástrojů, které hledání vozů usnadňují. Úpravy webu vedoucí k vyššímu uživatelskému komfortu jsou prováděny prakticky každý týden. Výsledkem je rekordní návštěvnost, která v loňském roce překonala hranici 35 milionů.
V letošním roce výrazně roste především návštěvnost z mobilních zařízení. Moderní mobilní aplikace pro chytré telefony nabízí největší výběr vozidel ve střední Evropě a je určena jak pro operační systém iOS, tak pro Android. Uživatel si v přehledném rozhraní programu může vybírat ze všech více než osmi tisíc automobilů, které AAA AUTO nabízí na svých 21 pobočkách v České republice. Mobilní aplikace stejně jako web nabízí kromě průvodce i funkci Garáž, kam si zákazník může virtuálně „zaparkovat“ vybrané automobily a kdykoliv se k nim vrátit. Letos
ve srovnání se stejným obdobím vzrostl podíl výběru automobilu přes mobilní aplikaci o 13,6 %.
Země původu návštěvníků webů AAA AUTO
(meziroční srovnání prvního pololetí)
2016 (%) | 2017 (%) | ||
CZ | Desktop | 77,8 | 64,2 |
Mobil | 22,2 | 35,8 | |
SK | Desktop | 69,2 | 61,1 |
Mobil | 30,8 | 38,9 | |
HU | Desktop | 74,3 | 63 |
Mobil | 25,7 | 37 | |
PL | Desktop | 83,5 | 69,1 |
Mobil | 16,5 | 30,9 |