Městský soud v Praze zamítl návrh na nařízení předběžného opatření namířeného proti aplikaci Taxify. Prvoinstanční soud rozhodoval poté, co se k němu případ vrátil minulý týden od Vrchního soudu. Městský soud se ztotožnil s argumentací, kterou Taxify použila ve svém odvolání.
Nejdůležitější pasáž z aktuálního rozhodnutí Městského soudu v Praze zní následovně: Účelem předběžného opatření je řešit jednání či situaci nastalou “krátce” před podáním návrhu na nařízení předběžného opatření, nikoli jednání či situaci trvající měsíce, ba dokonce léta. Má-li být předběžné opatření nařízeno, musí být potřeba zatímní úpravy právních poměrů účastníků prokázána.
Soud na základě předložených důkazů žalovaného dospěl k závěru, že provozuje-li žalovaný přepravu osob prostřednictvím své aplikace, i neprofesionálními řidiči nejpozději od podzimu roku 2016, a řízení o návrhu na nařízení předběžného opatření bylo zahájeno až dne 23. května 2017, není dána naléhavost potřeby dočasné úpravy vztahů mezi účastníky.
“Rozhodnutí Městského soudu v Praze vítáme. Vážíme si toho, že soud přihlédl k argumentům, které jsme od začátku proti tomuto předběžnému opatření vznášeli, a že se nyní jeho argumentace shoduje s naším pohledem. Jsme rádi, že zvítězila spravedlnost nad účelovými argumenty majitelů klasických taxi dispečinků, a že tak i nadále můžeme měnit způsob fungování osobní přepravy v Praze. Věříme, že Pražané mají mít možnost se svobodně rozhodovat o tom, jaké služby budou využívat,” dodává Roman Sysel, šéf Taxify v České republice.
Protistrana se proti tomuto rozhodnutí může odvolat. Případné podání odvolání však nemění nic na tom, že žádné předběžné opatření nyní v této věci neexistuje.
O Taxify
Taxify je estonská dopravní platforma se sídlem v Talinnu. V současné době operuje v 19 zemích v Evropě, západní Asii, Africe a Mexiku. Společnost vyvíjí a spravuje mobilní aplikaci Taxify, která pomocí chytrého telefonu spojuje cestující s privátními řidiči nebo řidiči taxi. Na rozvoji Taxify v současné době pracuje více než 200 zaměstnanců. Za svoji existenci vybralo 2€ mil. venture kapitálu, což z něj dělá nejefektivněji hospodařící dopravní aplikaci na světě.