Každý má právo cítit se krásný. Notino s tím chce pomoci lidem v celé Evropě, říká Jan Vraný.
B r n o, P r a h a, 25. září 2017 – Ve vedení největšího středoevropského
e-shopu s kosmetikou Notino vzniká od 1. října 2017 nová funkce komerčního ředitele, do které nastupuje Jan Vraný. Přechází z české pobočky společnosti Google a bude zodpovědný za obchod, marketing, služby pro zákazníky a prodejní síť firmy Notino na všech 19 trzích.
„V poslední době jsme velmi rychle expandovali, zahájili jsme aktivity v Nizozemsku, Belgii a Chorvatsku a dále prohlubujeme přímou spolupráci s největšími globálními značkami v sektoru parfémů a kosmetiky. Abychom uspěli, potřebujeme dále posílit management o lidi se zkušenostmi z nejvyšších pater světového businessu, kteří pomohou Notino provést další fází růstu,“ říká Michal Zámec, zakladatel a výkonný ředitel společnosti Notino. „Jan Vraný má bohaté zkušenosti právě z vedoucích pozic největších světových firem – pro takové lidi jsou v Notinu dveře vždy otevřené.“
Jan Vraný pracoval téměř čtyři roky jako obchodní ředitel českého Googlu, kde se zaměřoval především na podporu expanze českých firem na zahraniční trhy. Předtím působil čtyři a půl roku v poradenské společnosti McKinsey, odkud odcházel z pozice juniorního partnera, dále v londýnské pobočce investiční banky Morgan Stanley, české Raiffeisenbank a středoevropské centrále Procter&Gamble. Zaměřoval se zejména na oblasti komerční strategie, marketingu a zvyšování obchodní výkonnosti společností, především v segmentu spotřebního zboží, bankovnictví a maloobchodu. Vystudoval MBA na London Business School a ekonomii na Masarykově univerzitě v Brně.
„České e-shopy patří ve střední a východní Evropě mezi špičku, a to i z pohledu
e-commerce exportu, tedy přeshraničního prodeje prostřednictvím internetové reklamy. Celkově jsou v regionu na druhém místě hned po německých e-shopech a v některých kategoriích, jako jsou například parfémy a kosmetika, dokonce jasně vedou. To je ohromný úspěch a zároveň závazek do budoucna,“ říká Jan Vraný o současné situaci v oblasti
e-commerce. „V dynamickém světě e-commerce jste buďto ten nejrychlejší, nebo vám hrozí, že vás najednou někdo předběhne. Mým cílem je pomoci Notinu být v Evropě nadále ten nejrychlejší.“
Notino úspěšně pokračuje v naplňování ambice, stát se největším evropským e-shopem s parfémy, a kosmetikou. Posiluje jak v domovské České republice, tak především v zahraničí. Sebevědomě proniká na trhy v západní Evropě, letos na jaře koupilo regionální německou společnost Mussler Beauty, vstoupilo na trhy v Nizozemsku a Belgii a další expanzi chystá.
Strategie Notina do budoucna staví především na využití nejmodernějších technologií a práci s daty. Notino chce zákazníkům nabídnout ten nejlepší online nákupní zážitek. „V praxi to znamená, že k současným výhodám nejširší nabídky „beauty“ produktů v Evropě, skvělých cen, rychlého doručení a až 90 dnů na vrácení zboží chceme rozšířit služby i v oblasti kosmetického a dermatologického poradenství a inspirace,“ říká Jan Vraný. „Každý má právo cítit se krásný a spokojený s tím, jak vypadá. A my v tom chceme pomoci lidem v celé Evropě.“
Notino.cz
Notino (v České republice známé do roku 2016 jako parfums.cz) je největším online obchodníkem
s kosmetikou a produkty zaměřenými na krásu v Evropě a jedním z nejrychleji rostoucích na světě. Firma byla založena v České republice a centrálu má v Brně. Notino aktuálně vlastní a provozuje online obchody v 19 zemích Evropy včetně Velké Británie a také ve Spojených státech amerických. Ještě letos plánuje expanzi na několik dalších trhů. Snahou firmy Notino je zpřístupnit velmi kvalitní produkty pro krásu a kosmetiku co nejširšímu okruhu spotřebitelů. Tuto vizi naplňuje díky propojení krásy a technologií každý den již od roku 2004, kdy firma původně vstoupila na trh. Notino zaměstnává v České republice 1000 lidí a v roce 2016 mělo celkový obrat ve výši 5,9 miliard korun.