Češi vyvinuli pracovní portál pro rychlejší spojení firem a top manažerů

Místo, kde manažeři rychleji najdou zaměstnání. A zároveň nástroj, který ušetří firmám desítky hodin práce. Tím vším má být pracovní portál Executivejob.cz, první se zaměřením výhradně na elitní manažery. Ryze český start-up se inspiruje podobnými projekty v zahraničí, ale přináší řadu zdokonalení. Čtvrt roku po spuštění již eviduje stovky manažerů, kteří aktivně hledají práci.

Praha – 4.10. 2017 – Ačkoli je po vrcholových manažerech na trhu vysoká poptávka, ani u nich neplatí, že mají o ideální práci předem postaráno. Podle údajů společnosti Hays, největší světové agentury pro zaměstnávání expertů, je necelých 20 procent všech manažerů ve stávající práci natolik spokojených, že ani neuvažují o změně. Naopak 77 procent je ochotno místo změnit, byť mnozí z nich nehledají aktivně. Ovšem ani ti motivovaní to dosud na českém trhu neměli jednoduché. „Top manažer může hledat buď aktivně, to znamená poptávat se v okruhu svých známých či projíždět nabídky na internetu, nebo pasivně, kdy vyvěsí svůj profil na LinkedIn či portálech a dále už jen čeká, zda ho někdo osloví,“ vysvětluje Tomáš Drážný, zakladatel projektu Executivejob.cz. Problémem obřích pracovních portálů jsou však z pohledu top manažerů nerelevantní nabídky. Jsou jich stovky a prodírat se jimi zabere čas jak uchazeči, tak zejména firmě, která právě jeho hledá. „Proto jsme vytvořili komunitní web, elitní klub, kde se koncentrují pouze smysluplné nabídky vysokých pozic, což oběma stranám ušetří čas.

Neviditelní uchazeči sledují nabídku pozic

Nový web eviduje pouze manažery pobírající plat od osmdesáti tisíc korun výše a manažerskou zkušeností s vedením alespoň dvoučlenného týmu. Je první v Česku, kde je možnost prezentace zpoplatněna nejen pro hledající firmy, ale i pro každého uchazeče. Tím odpadá nebezpečí zahlcení tzv. notorickými rozesílači životopisů, na webu se objeví pouze relevantní nabídky a zásadně se zrychlí komunikace mezi poptávající firmou a uchazečem. Novinkou je také možnost absolutně anonymního profilu. „Pokud si manažer z jakéhokoli důvod nepřeje, aby okolí vědělo, že hledá novou práci, mohl dosud využívat pouze tzv. zaslepených životopisů na běžných portálech. Ovšem každý zkušenější headhunter či personalista dokáže identitu uchazeče odhalit,“ vysvětluje Drážný. „Proto jsme spustili funkci, kdy může být profil registrovaného uchazeče dokonale anonymní, přičemž však on sám vidí veškeré nabízené pozice. Pouze těm, které ho zaujmou, se pak sám zviditelní.”  

Inspirace přišla ze zahraničí. Češi sází na jednodušší ovládání a doprovodné služby

Elitní pracovní portály již existují v zahraničí, například Experteer.com či TheLadders.com. Český start-up sází na maximální zjednodušení a přehlednost, ale zároveň na nové funkce a doplňkové služby uchazečům i firmám. „Registrace i vkládání pozic je snazší a intuitivnější než u zahraničních předchůdců,“ tvrdí Drážný. „Značně odlišné je třídění podle kategorií, upustili jsme například od nepraktického členění podle odvětví a raději třídíme kandidáty pouze podle funkce v managementu. Praxe totiž potvrzuje, že když je někdo například finanční ředitel, může jím být napříč několika obory.“ Uchazeči si v rámci členství navíc mohou nechat bezplatně upravit životopis na profesionální úroveň. Oblíbenou novinkou je také možnost zakoupení služeb tzv. outplacementu (přátelský rozchod zaměstnance s dosavadní firmou), kterou zaměstnavatelé v rámci korektních vztahů kupují odcházejícím manažerům. Časem hodlají provozovatelé zavést také online psychodiagnostiku či pomoc firmám s atraktivnějším formulováním pracovních inzerátů.