Téměř polovina náctiletých se v průzkumu pro virtuálního operátora SAZKAmobil přiznala, že svému mobilnímu telefonu obětují až tři hodiny denně. Největší část z tohoto časového objemu padne na komunikaci s přáteli přes sociální sítě. Za měsíc utratí teenager u operátora průměrně 381 Kč.
„Komunikátory stále více válcují klasické SMS zprávy. Bezmála 75 % dotázaných teenagerů nám potvrdilo, že pro kontaktování svých přátel upřednostňuje messengery. Právě sociální sítě si u náctiletých ukrojí největší část z konzumovaných dat. Průměrná spotřeba se blíží hranici 2 GB za měsíc a každým rokem se zvyšuje,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel mobilního operátora SAZKAmobil a Finančních služeb.
V 18 letech máme už čtvrtý mobil
První mobil dostávají děti kolem osmého roku. Do plnoletosti pak stihnou školáci a studenti vystřídat až čtyři různé mobilní přístroje. Nejčastějším důvodem pro změnu je opotřebení, ztráta telefonu nebo jednoduše požadavek dětí získat nový a stylovější model. Stejně jako nákup mobilu, tak i s ním spojené měsíční výdaje hradí v 85 % případů rodiče, a to až do ukončení středoškolského vzdělání svých potomků. V průměru utratí teenageři necelých
400 Kč, u předplacených karet je tato suma o polovinu nižší.
Náctiletí mají založeny až 3 profily na sociálních sítích. V následující tabulce si můžete prohlédnout zajímavé srovnání výzkumné agentury NMS Market Research o využívání sociálních sítí napříč věkovými skupinami. U všech generací dominuje Facebook. U mladých lidí včetně teenagerů je druhou nejoblíbenější sítí Instagram.
Využívání sociálních sítí dle věku | |||
Věk | 15 – 25 | 26 – 35 | 36 – 55 |
91 % | 80 % | 62 % | |
Google+ | 13 % | 10 % | 10 % |
26 % | 5 % | 4 % | |
5 % | 7 % | 2 % | |
Snapchat | 10 % | 4 % | 3 % |
SAZKAmobil vznikl v roce 2014, nabízí předplacené služby s odměnami za dobití, paušální tarify i unikátní loterii SAZKAmobil šance. V současnosti má více než 200 000 spokojených zákazníků a je tak největším virtuálním operátorem v ČR. Dle srovnání ČTÚ je SAZKAmobil zároveň nejférovějším operátorem na trhu. Více informací na www.sazkamobil.cz.
O společnosti SAZKA a.s.
SAZKA a.s. je největší a nejstarší loterijní společnost v České republice s cca 95% tržním podílem na trhu loterií. Hlavními loterijními produkty společnosti jsou číselné loterie s nejznámější hrou Sportka. Kromě číselných loterií jsou v produktové nabídce stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Druhým pilířem jsou neloterijní služby, zejména největší virtuální operátor v České republice SAZKAmobil, dobíjení mobilních telefonů a zprostředkování plateb za služby a zboží nebo prodej vstupenek. Své produkty poskytuje SAZKA a.s. jednak prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7400 prodejními místy rozmístěnými po celé České republice, a zároveň na internetové stránce www.sazka.cz, kde mohou zákazníci hrát své oblíbené hry online. SAZKA a.s. je součástí mezinárodního loterního holdingu Sazka Group (patří sem rovněž podíly v řecké loterii OPAP, italském Lotto a rakouských Casinos Austria). Více na www.sazka.cz