V pondělí 16. října 2017 byla odstartována velká podzimní spotřebitelská soutěž s názvem „Střihněte si 3× Škodu Fabia a sto tisíc dalších skvělých cen“ pořádaná Státním zemědělským intervenčním fondem. Podmínkou pro účast je vyplnění a zaslání herní karty s 30 značkami kvality potravin. Cílem je podpořit osvětu a konzumaci kvalitních potravin. Hlavní cenou jsou tři vozy Škoda Fabia. Soutěž potrvá do 14. ledna 2018.
Jak poznat kvalitní, zdravé, chutné a jedinečné potraviny? Zákazníci je poznají díky logům kvality nacházejícím se na jejich obalech. Tuto ideu se snaží podpořit Státní zemědělský intervenční fond,
a proto zahajuje velkou podzimní spotřebitelskou soutěž. Motivací pro účast může být nejen hlavní výhra, kterou jsou tři automobily Škoda Fabia, ale i celá řada dílčích cen. Strategickým partnerem je reklamní agentura McCann Erickson Prague, realizační část má na starosti 1 Year & More Production a mediální podporu zaštiťuje Knowlimits.
„Loga symbolizující kvalitu potravin získají výrobky, které si je opravdu zaslouží. Mezi nejznámější patří např. Regionální potravina, Klasa, Chráněné označení, „biozebra“ apod. Abychom zvýšili jejich povědomí u zákazníků, rozhodli jsme se pro jejich edukaci prostřednictvím velké spotřebitelské soutěže, která se nám již několikrát osvědčila,“ vysvětluje Martin Šebestyán, ředitel Státního zemědělského intervenčního fondu.
Velká spotřebitelská soutěž probíhá od 16. října 2017 do 14. ledna 2018. Zúčastnit se může každý, kdo vyplní a zašle hrací kartu se 30 značkami kvality: Klasa, Regionální potravina, BIO Produkt ekologického zemědělství, Evropské logo pro ekologickou produkci, Chráněné označení (ZTS, CHZO, CHOP), Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR, Česká potravina nebo Česká cechovní norma.
„Propagace soutěže bude probíhat v tištěných i online médiích. Dále chystáme upoutávky v rádiích
a televizi. Využijeme také SMS marketing. Součástí kampaně bude komunikace přímo v místech prodeje, například prostřednictvím grafických upoutávek či interaktivních obrazovek. Samozřejmostí je propagace soutěže na webu akademiekvality.cz a na sociálních sítích. Týdenní výhry bude předávat opět maskot Klasáček,“ dodává Martin Šebestyán.
100 000 nejrychlejších účastníků soutěže získá drobné kuchyňské náčiní a magnetky s maskotem Klasáčkem. Zároveň každý týden vylosujeme jednoho výherce, kterého navštíví promo tým společně s Klasáčkem a položí mu 3 otázky zaměřené na edukaci s tématem kvalitních potravin. Při správném zodpovězení všech tří otázek si soutěžící může vybrat kuchyňské zboží a spotřebiče v hodnotě
až 5 000 Kč.
Nejatraktivnější cenou bude bezpochyby automobil Škoda Fabia. Tři šťastní výherci si odvezou nové vozy. Každý soutěžní měsíc se bude ze všech došlých platných karet losovat jeden výherce, který obdrží jednu z hlavních výher v podobě Škody Fabie.
V lednu bude také odměněno 10 nejaktivnějších soutěžících, tedy těch, kteří celkem pošlou nejvíce správně vyplněných herních karet.
Více informací najdete na www.akademiekvality.cz.
O značce „Klasa“
Národní značku kvality KLASA uděluje mimořádně kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství od roku 2003. Spravuje ji Státní zemědělský intervenční fond. Národní značku kvality získává výrobce na tři roky. Logo KLASA slouží spotřebitelům k lepší orientaci na trhu pro rozeznání výjimečně kvalitních produktů v porovnání s běžně dostupnými potravinami. V současnosti ji mohou spotřebitelé nalézt na obalech u více než devět set produktů od více než dvou set českých a moravských výrobců. Další informace a kompletní seznam všech oceněných produktů jsou na stránkách www.eklasa.cz.
O značce „Regionální potravina“
Již osmým rokem uděluje Ministerstvo zemědělství značku Regionální potravina nejkvalitnějším zemědělským nebo potravinářským výrobkům, které zvítězí v krajských soutěžích. Projekt má za cíl podpořit domácí producenty lokálních potravin a motivovat zákazníky k jejich vyhledávání na pultech obchodů, na farmářských trzích či přímo u výrobců. Spotřebitelé mohou zatím vybírat z 520 oceněných produktů od 378 výrobců. Značka Regionální potravina oceňuje ty nejlepší výrobky z každého kraje. Více informací je k dispozici na webových stránkách www.regionalnipotravina.cz.
O značce „BIO Produkt ekologického zemědělství“
Zelenobílý grafický znak BIO nazývaný díky proužkům „biozebra“ je doplněný nápisem „Produkt ekologického zemědělství“. V naší zemi slouží jako ochranná známka pro biopotraviny. Aby mohly produkty toto označení získat, musí být prověřeny některými kontrolními organizacemi, které pověřuje Ministerstvo zemědělství. Jedná se sice o český předpis, ovšem tímto znakem nemusí být označeny jenom potraviny s původem v naší zemi. Bio výrobky označují produkty z rostlin a živočichů z ekologických farem, které nebyly ošetřeny zakázanými pesticidy, minerálními dusíkatými hnojivy a zároveň se při jejich pěstování nebo chovu zohledňuje dopad na životní prostředí a potřeby chovaných hospodářských zvířat.
O značce „Ekologická produkce“
„Ekologická produkce“ je na rozdíl od předchozí „biozebry“ značením nadnárodním (ve tvaru zelenobílého lístku) upraveným předpisem Evropské unie. Musí ho mít na svém obale každý produkt, který splňuje v rámci EU požadavky na biopotraviny. Jejich definice je zmíněna v textu výše – u značky „BIO Produkt ekologického zemědělství“. Pro úplnost ještě dodejme, že u biopotravin s původem mimo naši zemi není označení „biozebra“ povinné, i když na obalu být může.
O značce „Chráněné označení (ZTS, CHZO, CHOP)“
Jedná se o značení Evropské unie. Funguje už téměř 25 let. Důvodem vzniku byla mj. i ochrana produktů před jejich paděláním. Týká se to následujících značek:
- Zaručené tradiční speciality (ZTS)
- Chráněné označení původu (CHOP)
- Chráněné zeměpisné označení (CHZO)