V prostorách IdeaSense se řešila válka, umělá inteligence a další světové problémy

Společnost IdeaSense, která klientům pomáhá inovovat produkty, služby a business modely prostřednictvím metody Inovačních farem®, uspořádala setkání IdeaFest, které proběhlo minulý čtvrtek 9. listopadu 2017. Na akci společnost představila Inovační farmy® v praxi, skrze ně měli všichni účastníci možnost řešit světové problémy jako například válku, umělou inteligenci nebo hyperkonzumerismus.

IMG_6064.jpg

Ve dvě hodiny odpoledne se hosté začali scházet v sídle IdeaSense na Smíchově. Po občerstvení a odložení si se všichni přesunuli o patro níž, kde byl nejdříve představen nový prostor, patro bylo totiž nově přeměněno v inovační laboratoř InoLAB. Lukáš Vynikal, člen Advisory Boardu IdeaSense, přítomné seznámil s konceptem tzv. LifeJobs – strategií, která spojuje vývojovou psychologii a business thinking. Lukáš s kolegy z IdeaSense se rok podíleli na vývoji této metody, která má schopnost pomoci určit, zda uživatel utrácí peníze tak, aby se jeho život stával lepším.

Po konci přednášky se účastníci rozdělili do skupin podle stručného dotazníku, který měl následovně hostům pomoci určit jejich životní strategii. Přístup k němu účastníci dostali naskenováním QR kódu, který je přesměroval k různým výrokům a hned poté mohli začít hodnotit, se kterým z výroků souhlasí nejvíce. Po rozřazení dostala každá ze skupin zadání globálního problému a jednoho moderátora z Advisory Boardu IdeaSense, který skupinu vedl k řešení skrz Inovační farmy®. Nejdříve každý napsal hrozbu, kterou si pod pojmem představil. Poté se diskutovalo o tom, která z hrozeb je největší nebo která se stane nejdříve a následně se řešily způsoby, jak jí předejít či jak ji vyřešit.

Hosté se po odevzdání výsledků sešli opět v InnoLABu, kde proběhlo stručné vyhodnocení průběhu celé Inovační farmy®.

O IdeaSense

Společnost IdeaSense vznikla v roce 2012 a platí za leadera na trhu s inovacemi. Firmám z České republiky i zahraničí dodává inovace produktů, služeb a business modelů prostřednictvím Inovačních farem®. Tato metoda je postavená na Human Centered Design – metodice designování produktů či služeb, která vychází z hloubkového zkoumání nevyslyšených lidských potřeb (tzv. Jobs-To-Be-Done Theory, JTBD). IdeaSense je v České republice jediná společnost využívající prediktivní trhy ve vývoji a testování tržního potenciálu inovací. Klientům nabízí mimo jiné také zázemí v kulturní antropologii, což je klíčovým aspektem pro kvalitní etnografické výzkumy. V inovačním procesu spolupracuje s členy IdeaSense Advisory Boardu – špičkovými odborníky a osobnostmi, kteří jsou přítomni v každém realizovaném projektu IdeaSense.