Vánoce z pohledu logistiky: Poptávka po kurýrních službách na poslední míli prudce stoupla

 

  • Osobní kurýrní služba řeší problém poslední míle a nedostačující kapacity přepravců
  • Firmy využívají kurýry k doručování korespondence, ale i k zařizování vánočních akcí
  • Nejvytíženějším dnem roku 2017 byl čtvrtek a čas 10:00 a 16:00

 

Praha 21. prosince 2017: Letošní Vánoce se opět nesou ve znamení růstu e-shopů a posílení e-commerce. Spolu s tím roste tlak na dopravce, jejichž kapacity v období největší špičky často nestačí. E-shopy si proto zřizují vlastní provozovny a výdejny, které si zaváží svojí privátní páteřní logistikou a na pokrytí poslední míle využívají městské kurýry. Osobní kurýrní služba DoDo zaznamenala v předvánočním období trojnásobné navýšení poptávky. Nakupuje a vozí dárky, vánoční stromečky, ale i firemní korespondenci.

Za meziročním nárůstem využívání služeb osobních kurýrů o 300 % stojí nespokojenost zákazníků se stávajícím systémem přepravy a výdeje na straně e-commerce firem. Firmy se chtějí zbavit využívání nespolehlivých způsobů doručovaní zásilek, hledají nové způsoby nadstandardního servisu a osobního přístupu k zákazníkům. I z pohledu zákazníků je patrný odklon od fyzického přebírání z pošty a úložen. Ke slovu se tak dostává právě P2P delivery nebo pružné sítě kurýrů. Pro e-shopy jsou velice zajímaví také „pěšáci“, kteří se dokážou městem pohybovat rychleji a levněji než řidiči, obzvlášť ve vypjatém období Vánoc.

„Mezi českými zákazníky roste skupina těch, kteří dávají přednost tomu užít si svátky v klidu doma s rodinou, a nákupy a další starosti přenechávají druhým. V náročném svátečním období naši DoDo kurýři vyzvedávají zboží z e-shopů, dováží vánoční stromky, vyzvedávají poukázky a dárky, nakupují potraviny na Vánoce, léky proti nachlazení, nebo zapomenuté oblečení z vánočního večírku. Firemní asistentky nás díky úspoře času každoročně pověřují distribucí PF. Mimo přepravních služeb jsme letos pomáhali například se zajištěním a produkcí firemních večírků,“ komentuje Michal Menšík, CEO startupu DoDo.

Na spuštění služby osobních kurýrů zajišťujících vyzvednutí a expresní předání zboží z ruky do ruky již reagují některé e-shopy jako Mall.cz, Urbanlux.cz, Nila.cz které za své zákazníky řeší časovou ztrátu způsobenou stáním ve frontách. Distribuci zásilek tímto způsobem si letos zvolilo o 450 % zákazníků více než loni. Největší poptávka po službách kurýra byla ve čtvrtek a mezi nejvytíženější časy patří 10 a 16 hodina.

O startupu DODO

DODO je vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba. V segmentu B2C slouží především top manažerům, produkčním, matkám na mateřské, ale také studentům nebo v České republice žijícím cizincům. Na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru je služba schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. To vše v řádech desítek minut či v případě složitějšího zadání několika hodin. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B pak funguje jako vysoce kvalitní, spolehlivé a „feedback-friendly“ řešení poslední míle. V současné době působí DODO v Praze, Plzni a Brně, kde má dohromady asi 150 kurýrů. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku, který čítá 50 automobilů.

O společnosti Inveo

Největší český e-commerce akcelerátor je většinově vlastněný e-commerce expertem Michalem Menšíkem, který mimo jiné stojí za projekty Slevín nebo PayLo. Kromě vlastní e-shopové platformy nabízí tailor-made mailingovou službu Mailforce, službu pro analyzování emailingů Mailytics a od roku 2017 také osobní asistenční službu iDODO.cz. Ve svém portfoliu spravuje e-commerce aktivity brandů jako Asko, L’Oréal, Alpine Pro, Bambule, Teta nebo Douglas.

 

Reklamy