Vánoce překonaly rekordy i v e-shopech

Praha 28. prosince – Předvánoční shon se podepsal i na počet online objednávek. Rekord padl ke konkrétnímu dni. Podobně jako předešlý rok se Češi do nákupů nejvíce „opřeli“ zhruba dva týdny před Vánoci, tentokrát konkrétně 11. prosince. Kromě vyšší průměrné hodnoty objednávky se podle statistik ceska-ecommerce.cz očekává i rekordní roční obrat – okolo 119 miliard Kč.

Nakupování přes e-shopy je rok od roku populárnější, a nemusí se to týkat pouze dárků. Přesto se den, kdy internetové obchody zaznamenaly nejvíce objednávek z celého roku, váže k vánočnímu období. 11. prosince 2017 se jich jen na e-shopech, které běží na platformě Shoptet, uskutečnilo 135 000 a i v následujících dvou dnech se čísla příliš nelišila. Podle odhadů se v tento den provedlo okolo 400 až 500 tisíc objednávek, a to napříč celým českým internetem.

Čeští zákazníci si v roce 2017 z e-shopů dopřáli hodnotnější zboží než v předešlém roce. Průměrná hodnota objednávky se tentokrát vyšplhala na 1 677 Kč, zatímco o rok dříve se jednalo o 1 543 Kč.

Ekonomice se daří, lidé mají více peněz a tím pádem i větší tendenci utrácet, což se podepisuje i na statistikách. Předvánoční období je co do počtu nákupů výjimečné každoročně, například loni jsme zaznamenali jako rekordní den 12. prosinec, takže se ani letos nejedná o velké překvapení,“ říká k nejnovějším údajům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Podle statistik serveru ceska-ecommerce.cz, který sleduje aktuální data českého elektronického obchodu, se opět očekává i rekordní celkový obrat v oblasti e-commerce. V internetových obchodech by podle těchto údajů měli čeští zákazníci v roce 2017 utratit celkově zhruba 119 miliard Kč.

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 12 200 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Ve spolupráci se Zboží.cz provozuje portál Ceska-ecommerce.cz, který v reálném čase monitoruje ekonomické ukazatele českého elektronického obchodu.   Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.

Reklamy