Porovnání eM Clienta s Outlookem

Pokud hledáte dobře vybavený program pro plnohodnotnou správu e-mailových účtů, nemáte příliš mnoho možností. Většinu lidí pravděpodobně jako první napadne Microsoft Outlook, který má na poli e-mailových klientů pro Windows své pevné místo. Existují ale i alternativy. Jednou z nich je eM Client od stejnojmenné české společnosti.

Snadná instalace a konfigurace

První zkušenost, kterou s eM Clientem pravděpodobně získáte, je jeho instalace a nakonfigurování vašich e-mailových adres. Outlook nepodporuje import e-mailů z Windows Mail a Windows Live Mail. eM Client jejich obsah naimportuje bez obtíží, to samé platí i u oblíbeného Thunderbirdu.

Jaké e-mailové účty jdou přes eM Client spravovat? V případě eM Clienta v podstatě všechny. Outlook nenabízí rozsáhlou podporu Gmail účtů. Podpora e-mailových protokolů je u eM Client obecně širší, podporuje např. i EWS či AirSync.

Správa kalendáře a kontaktů

Nejde ale jen o e-maily samotné, nedílnou součástí e-mailových účtů jsou kalendáře, které eM Client široce podporuje také. Pokud máte kalendář na Google, iCloud či si přejete naimportovat kalendář s protokolem iCal (např. Facebook), eM Client toto vše snadno zvládne. A při zobrazení kalendářů umí něco navíc: můžete si namísto celého týdne nakonfigurovat volitelný náhled, například pouze pondělky, středy a soboty.

Podobná šíře podpory platí i u kontaktů svázaných s e-mailovým účtem, eM Client si na rozdíl od Outlooku poradí i s protokoly Google Contacts, iCloud či Office 365.

U naprosté většiny služeb vám tak stačí zadat e-mailovou adresu a heslo a eM Client nastaví všechny služby automaticky. Odpadá nutnost podrobnějších technologických znalostí a nutnost dohledávat podrobné konfigurační údaje.

Design a vzhled

Vzhled „pošťáka“ eM Client má široké možnosti úprav, včetně předem připravených designových motivů, např. oblíbený „Tmavý“, se kterým Outlook nepracuje. Přitom velké množství uživatelů považuje práci na tmavém pozadí za příjemnější. Lišty s tlačítky (toolbars) jdou také individuálně nastavit. Navíc celý design aplikace počítá s dotykovým ovládáním, pokud vlastníte takto vybavený počítač.

Samotná práce s eM Clientem je záměrně bez velkých překvapení. Rozložení ovládacích prvků a jednotlivých polí je taková, aby se uživatel velmi rychle zorientoval. Nicméně pár jednotlivostí, které v Outlooku budete hledat marně, stojí za zmínku:

  • Chat může být buď integrovaný v aplikaci nebo vyčleněný do samostatného okna. V rámci chatu je podporován přenos souborů a oznámení, že vám protistrana zrovna píše. Integrovaný chat v Outlooku nenajdete.
  • eM Client umí velmi přehledně zobrazit kompletní komunikační historii se zvoleným kontaktem, včetně zaslaných příloh. Podobně praktická je i možnost zobrazit si všechny přílohy vyměněné s tímto kontaktem.
  • Spokojenými uživateli je často zmiňováno superrychlé vyhledávání, u něhož je podstatné, že funguje offline a napříč všemi e-mailovými účty.
  • Při psaní e-mailů určitě potěší vestavěná automatická korekce překlepů a možnost odeslání hromadné pošty po jednotlivých e-mailech. Funkce Rychlý text umožní vkládání celých předem připravených bloků textu do těla e-mailu. Pokud posíláte často a větší množství e-mailů, budete produktivnější.
  • Velmi praktická je i funkce překladu cizojazyčné zprávy do zvoleného jazyka pomocí jednoho kliknutí. Stejně tak je možné jednoduše překládat i odchozí zprávy do velkého množství jazyků. Tyto funkce výrazně zefektivňují komunikaci s adresáty z různých zemí.

Více informací o produktu naleznete na webových stránkách www.emclient.com.

Screenshoty desktopového e-mailového klienta eM Client jsou k dispozici zde: https://www.flickr.com/photos/pramconsulting/albums/72157685396048795

O společnosti eM Client

eM Client (www.emclient.com) byl založen v roce 2006 s jasným cílem: vývoj moderního emailového klienta, který bude vždy kompatibilní s nejnovějšími technologiemi a bude podporovat všechny významné emailové poskytovatele, to vše v pohodlí desktopové aplikace. eM Client v sobě kombinuje širokou funkcionalitu s moderním a intuitivním rozhraním. Jeho kvality, včetně profesionální podpory, oceňuje více než 1 500 000 uživatelů a 50 000 společností po celém světě.

 

Reklamy