Přehled nejdůležitějších e-commerce událostí v letošním roce podle RTB House

Rok 2018 se ponese ve znamení růstu obratů internetových obchodů. Nedávná zpráva vydaná Ecommerce Foundation odhaduje, že globální hodnota online nákupů dosáhne úrovně 2,77 miliardy dolarů. Společnost RTB House vám poradí, jak využít nadcházejících speciálních příležitostí, abyste se mohli těšit z větších prodejů.

2018-02-07 19_35_08-Zlepšujeme výkonnost retargetingových kampaní..png

Na tyto letošní události by se marketéři měli v předstihu připravit. Poradíme, jak na to.

 

Sportovní události

 

V roce 2014 sledovaly Zimní olympijské hry 2,1 miliardy lidí, na Světový pohár FIFA se dívalo 3,2 miliardy diváků. Letos nás čeká olympiáda v Pchjongčchangu v Jižní Koreji, v létě se uskuteční Světový pohár FIFA v Rusku.

Sportovní události vedou ke zvýšenému zájmu zákazníků o produkty z různých oblastí e-commerce. Před těmito akcemi a v jejich průběhu se například zvedají prodeje elektroniky (zejména televizí). To samé se týká oblečení (fanouškovské dresy), sportovního vybavení, kosmetiky (s brandingem konkrétního sportovce nebo týmu), nápojů, rozvozů jídla a spousty dalších souvisejících oborů.

Osobní události – odhadněte záměr zákazníka

Ať už se jedná o narozeniny, výročí nebo jakékoli další osobní význačné události, lidé se rádi navzájem obdarovávají. To představuje velkou příležitost pro brandy, které se mohou snažit oslovit zákazníky.

Lidé po celém světě věnují mnoho času výběru vhodného dárku při příležitosti svátku svatého Valentýna a nezdráhají se za ně vynaložit nemalé peníze.

Tím, že se snažíme pro své blízké najít dárky, které se jim budou skutečně líbit, se zvyšuje pravděpodobnost, že se necháme ovlivnit personalizovanými reklamami. I v této situaci marketérům k maximalizování výkonu retargetingových kampaní pomůže segmentovat zákazníky do rozličných skupin – např. podle prohlížených kategorií nebo výsledků po použití políčka “hledat”. Kampaň uzpůsobená požadavkům každého uživatele je efektivnější a marketéři se díky ní mohou těšit z lepších výsledků, aniž by museli navyšovat reklamní rozpočty.

Speciální nabídky v jiných částech roku než o Vánocích

Také během letošního roku si e-shopy pro zákazníky přichystají výrazné slevy během Black Friday a Cyber Monday. Díky efektivně cílené komunikaci dokáží e-shopy z výprodejů vytěžit maximum. Čeští zákazníci si také oblíbili Den dopravy zdarma. Ani přípravu na něj by marketéři neměli podceňovat, protože při této příležitosti mají možnost opětovně se spojit se zákazníky, kteří v jejich obchodech nakoupili už dříve nebo s těmi, kteří do jejich e-shopu už dlouho nepřišli. Pokud jim obchodníci nabídnou slevu, je možné je přesvědčit k nákupu.

Marketéři by si měli uvědomit, že uživatelé, kteří online nakupují během sezónních výprodejů nebo dní dopravy zdarma se nemusejí zajímat pouze o nové nabídky. Často do e-shopu přicházejí už dříve a vracejí se do něj pouze, když uvidí reklamu. To je důvod, proč by měli majitelé e-shopů těmto zákazníkům připomenout produkty, o které měli dříve zájem – např. Black Friday je k tomu výborná příležitost.

Zákazníci mohou být také osloveni opět poté, co již v e-shopu nakoupili. Na kreativách se jim mohou zobrazit související produkty. Chytrou volbou doby, kdy se jim bannery se souvisejícími produkty objeví, mohou udržet vztah s nakupujícím.

Letošní rok bude tím dosud nejlepším pro e-commerce

Během roku 2018 budou mít majitelé e-shopů nespočetně příležitostí k tomu, aby přesvědčili zákazníky, aby nakoupili v jejich e-shopu. Každá z těchto událostí představuje perfektní příležitost pro marketéry, během nichž by se měli snažit o obnovení a posílení vazby se zákazníkem tak, aby v jejich e-shopu nakoupil zboží v co největší hodnotě a často se vracel.

O RTB House

RTB House je přední společnost s celosvětovou působností, která poskytuje pro své klienty nejmodernější retargetingová řešení. Využitím proprietárních technologií pro nákup reklamního prostoru a algoritmů hloubkového učení RTB House pomáhá inzerentům zvyšovat prodeje a tím přispívá k naplňování jejich krátko-, středně- a dlouhodobých prodejních cílů.  

Společnost vznikla v roce 2012 a v současné době zajišťuje více než 1 000 kampaní na více než 40 trzích. Působí v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, v Asii a Tichomoří a dále v Latinské Americe. Tým se skládá z více než 200 odborníků a stále se rozrůstá.

Více informací se dozvíte na: www.rtbhouse.com