Výkonnostní agentura Performics u příležitosti konání zimních olympijských her (ZOH) v Pchjongčchangu prostřednictvím vlastního nástroje SocialTools sledovala aktivitu vybraných olympijských týmů na Facebooku. Ve své analýze se zaměřila na facebookové stránky týmů Česka, Kanady, Slovenska, Ruska a Spojených států amerických. Nejvíce fanoušků za sledované období od 7. do 25. února mají stránky amerického olympijského týmu (NBC Olympics), a to více než 3,5 milionu. Český olympijský tým měl ke konci her více než 403 000 fanoušků.
Facebookové stránky jednotlivých sledovaných týmů byly během ZOH různě frekventované, a to jak z hlediska počtu fanoušků, tak co do počtu příspěvků. Jenom ruský olympijský tým měl všechny metriky nižší než ostatní týmy. Tento fakt připisujeme tomu, že v Rusku mají vlastní média, kde propagují své olympijské sportovce. Během samotných her nejvíce přibylo příznivců stránek olympijského týmu USA (více než 211 000), druhý největší nárůst zaznamenal český olympijský tým (více než 40 000) a třetí pak kanadský olympijský tým (více než 38 000). Naopak nejmenší nárůst se objevil u stránek slovenského a ruského olympijského týmu.
Graf: Nárůst počtu fanoušků od 7. do 25. února 2018
Zdroj: Performics
Z monitorovaných stránek měl na konci ZOH největší počet facebookových fanoušků tým USA (více než 3 500 000), následovaný týmem kanadským (více než 940 000) a českým (více než 403 000). Nejméně fanoušků měl tým Slovenska (přes 34 000) a Ruska (necelých 156).
Graf: Počet fanoušků facebookových stránek olympijských týmů (stav ze dne 25. 2. 2018)
Zdroj: Performics
Prostřednictvím patentovaného nástroje SocialTools byly monitorovány stránky pěti olympijských týmů. Ze získaných dat lze konstatovat, že český tým a jeho stránky byly z hlediska počtu příspěvků a fanoušků s přihlédnutím k počtu obyvatel těmi nejúspěšnějšími z námi sledovaných, tedy stránek USA, Kanady, Ruska, Slovenska a Česka.
Graf: Počet fanouškovských likes, komentářů a sdílení (stav ze dne 25. 2. 2018)
Zdroj: Performics
Vůbec nejúspěšnější co do počtu likes byl status informující o tom, že česká legenda Ester Ledecká má druhé zlato z paralelního obřího slalomu na snowboardu. Post na Facebooku označilo pomocí „To se mi líbí“ více než 72 000 fanoušků.
Zdroj: Performics
NBC Olymypics se může pyšnit druhým nejúspěšnějším statusem s více než 64 000 likes, který podává informaci o tom, ze Mirai Nagasu je první žena v historii krasobruslení, která zvládla bez pádu skok trojný axel.
Absolutně nejvíce aktivní v počtu přidávání obsahu na stránky je kanadský tým, který přidával denně až 52 příspěvků, následuje americký tým (s více než 30 příspěvky denně) a český tým (s více než 12 příspěvky denně).
Graf: Průměrný počet příspěvků na stránkách olympijských týmů
Zdroj: Performics
Co je SocialTools a jak funguje?
SocialTools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. SocialTools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.
O agentuře Performics
Agentura Performics je jakožto původní agentura zaměřující se na výkonnostní marketing hlavní hnací silou pro růst příjmů mnoha nejuznávanějších značek na světě. Napříč svou rozsáhlou globální sítí pokrývající 57 zemí využívá agentura Performics data, technologie a talent k vytváření a proměňování poptávky spotřebitelů, kdekoliv je vyjádřena – v oblasti vyhledávání, sociálních médií, display reklamy, obchodu a off-line kanálů. Posláním agentury Performics je neúnavná snaha o dosahování skvělých výsledků. Agentura Performics má hlavní sídlo v Chicagu, patří do skupiny Publicis Media a má kanceláře v rámci sítě Publicis One. Pro více informací navštivte www.performics.com.