Dvanáct vydaných dílů a více než 9 000 zhlédnutí čítá doposud podcast Programatická minutka. Ten vznikl s posláním přinášet novinky a pohledy marketingových odborníků a influencerů na reklamní automatizace v digitálním marketingu. Konkrétně se zaměřuje na nákup digitálního reklamního prostoru moderním způsobem, tedy programatickou cestou.
První řada nabídla názory zadavatelů, agentur, vydavatelů a technologických expertů. Diváci tak mohli vidět zástupce společností, jako jsou Adexpres, IPG Mediabrands, Red Media, Česká Spořitelna nebo mediálního domu Mafra.
„S našimi partnery, klienty i konkurenty se o programatice často bavíme. Proto jsme chtěli předat tyto pohledy i ostatním v marketingovém průmyslu, kteří nemají tak blízko k této problematice,” říká David Kratochvíl, Key client manager ze společnosti R2B2 a zároveň jeden z moderátorů podcastu. Tato slova potrvzuje i Jan Dobiáš, Head of Marketing & Customer Experience společnosti Fortuna: „Programatická minutka představuje na našem trhu unikátní a opravdu potřebnou novinku. Různé názory na podobná témata, koncentrovaná okolo programatiky, ale i provazby a souvislosti s přímo sousedícími oblastmi jsou bezesporu zajímavým vhledem do nového světa marketingu, kde původně na zákazníka orientované a kreativně laděné idee jsou postupně převálcovány technologicky inspirovanými změnami,” a dodává „spousta mladých marketérů se může dozvídat věci, se kterými se třeba při svých vlastních projektech v takto komplexním soukolí nepohybují.”
Druhá řada: divadlo, konference a velké značky
Začátkem letošního roku odstartovala druhá série rozhovorů. Natáčení se přesunulo do prostor Dejvického divadla, tedy nedaleko kanceláří společnosti R2B2, která podcast produkuje a vydává. „K Dejvicím nás pojí velmi úzký vztah, to je jeden z důvodů proč byly prostory pro natáčení vybrány právě zde. Tradice a výjimečnost Dejvického divadla nabízí ideální atmosféru pro natáčení,” říká Veronika Alexandrová, marketingová koordinátorka R2B2.
I druhá řada podcastu pokračuje s významnými osobnostmi na mediální scéně. Hosté ze společností, jako jsou FTV Prima nebo Skylink, nechávají nahlédnout pod pokličku svého marketingu a produktového vývoje. V dalších dílech se diváci mohou těšit na známá jména ze Seznamu, CPEXu a nebo ČSOB.
R2B2 chce změnit koncept své oborové konference Den programatiky. Na ni Programatická minutka volně navazuje. „Všechny marketingové konference se už programatice věnují a proto jsme zvolili praktičtější způsob komunikace. Je to vlastně takový Den programatiky na pokračování, který navíc můžeme průběžně vylepšovat a je to pohodlné pro diváky, kteří nemusejí nikam chodit,” vysvětluje František Bauma, šéf produktu R2B2 a také jeden z moderátorů pořadu.